با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی 117 کرج

هنگامی که شخصی فوت می کند برای فرد متوفی گواهی انحصار وراثت صادر می گردد در خصوص گواهی انحصار وراثت و استشهادیه آن افراد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند و سه نفر باید شهادت بدهند که فرد متوفی این تعداد ورثه را دارد و باید فرم مخصوص استشهادیه انحصار وراثت که در سه طبقه ی مختلف طبقه بندی شده است و شما باید با توجه به نسبت شما با متوفی فرم مربوطه را پر کرده و امضای شهود را در دفاتر اسناد رسمی گواهی کنید لازم به ذکر است فرم های مربوطه از لینک زیر قابل دریافت می باشد.

توضیح اجمالی در رابطه با مشخصاتی که شهود باید داشته باشند : این سه نفر شاهد باید در دفاتر اسناد رسمی حضور پیدا کنند و سردفتر امضاشان را که داخل فرم می زنند گواهی کند.

حال سوالات بسیاری در این خصوص از ما می پرسند که آیا شاهد باید زن باشد یا مرد ؟

یا سوال می کنند که آیا شهود باید همزمان حضور پیدا کنند یا نیازی نیست ؟

در جواب به این سوالات سه نفر شهود مرد می توانند ، در زمان های متفاوت در سه محله ی متفاوت در سه دفتر خانه متفاوت به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و امضاءشان را گواهی کنند توجه کنید که شهود نباید ذینفع باشند ، نسبت سببی یا  نسبی نداشته باشند ، کارمند های شخص متوفی نباشند.

نکته ی مهم در خصوص شهود : اگر یکی از شهود سواد نداشته باشد خود این شخص هم نیاز به یک معتمد دارد که با همراه داشتن مدارک شناساییی احرازهویتی همزمان با شاهدی که سواد ندارد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و اثر انگشت و امضای فرد معتمد هم در سامانه ی ثبت آنی گرفته می شود.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید : https://www.instagram.com/p/CHP8kF5ho6g/

نمونه فرم های گواهی انحصار وراثت را می توانید از لینک زیر دریافت کنید : http://s16.picofile.com/file/8413039968/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87_%D9%81%D8%B1%D9%85_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1_%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AB%D8%AA.rar.html

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

5/5 - (1 امتیاز)