تنظیم سند شهادت در دفترخانه/ دانلود نمونه استشهادیه 1402✅2024-01-12T23:05:11+03:30

تنظیم سند شهادت در دفترخانه/ دانلود نمونه استشهادیه 1402✅

فرهنگ عمید در باب واژه‌ی شهادت معانی حقوقی زیر را برای آن ذکر کرده است: ۱. گواهی دادن. و ۲. (حقوق، فقه ) بیان کردن آنچه به چشم دیده شده در نزد حاکم و قاضی.

بنابراین شهادت نامه یا استشهادیه سندی کتبی (رسمی یا غیر رسمی) است که طی آن شاهد یا شاهدان گزارش‌های خود را مبنی بر یک واقعیت در آن به صورت کتبی ذکر می‌کنند و برای تصدیق و تضمین درستی آنچه نوشته‌اند، آن را امضاء می‌کنند.

برگه‌ی موردنظر که شهادت نامه یا استشهادیه نامیده می‌شود، به همراه سایر ادله‌ی موجود و دادخواست‌های تنظیم شده، قابل ارائه به دادگاه‌های حقوقی و کیفری است.

یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای این کار، تنظیم سند شهادت در دفترخانه اسناد رسمی است. این روش تنظیم سند شهادت درست در مقابل تنظیم غیر رسمی سند شهادت قرار می‌گیرد که می‌تواند روی یک کاغذ معمولی نیز نوشته شود. با این حال، ثبت سند شهادت در دفترخانه به آن اعتباری بسیار بالاتر بخشیده و می‌تواند به عنوان یک ادله‌ی قدرتمندتر در دادگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

تنظیم سند شهادت در دفترخانه

زیرنظر: سید محمدجواد بلندی

سید محمدجواد بلندی سردفتر دفترخانه شماره 117 کرج می‌باشد. وی دارای سال‌ها تجربۀ فعالیت حقوقی در زمینه ثبت اسناد مختلف قانونی است.

محمد جواد بلندی
دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

شهادت در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران

در ماده 1258 قانون مدنی، از شهادت به عنوان یکی از راه‌های اثبات دعوی (ادعا) نام برده شده است.

با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت غیرقابل انکار شهادت در دادرسی‌های حقوقی و کیفری، قانون‌گذار برای شاهد شرایط سرسختانه‌ای را تعیین کرده است که از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در ماده 155 قانون آئین دادرسی کیفری به شرح زیر ذکر شده است:

  1. بلوغ
  2. عقل
  3. ایمان
  4. طهارت مولد (که به معنی حلالزادگی است)
  5. عدالت
  6. عدم وجود انتفاع شخصی برای شاهد یا رفع ضرر برای او (یا همان چیزی که امروزه با عنوان «تضاد منافع (Conflict of Interests)» شناخته می‌شود)
  7. عدم وجود دشمنی دنیوی بین شاهد و طرفین دعوی
  8. عدم اشتغال به تکدی‌گری و یا ولگردی توسط شاهد

ادله اثبات دعوی در محاکم حقوقی

هر کسی می‌تواند به سادگی و با مراجعه به محاکم قضایی، بر علیه هر فرد دیگری ادعایی را مطرح بکند. با این حال در صورتی که ادعای مطرح شده فاقد پشتوانه‌ها و مدارک کافی باشد، این امر می‌تواند برای فرد خوانده مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند. به همین دلیل قانون‌گذار در جلد سوم قانون مدنی و در بخش ادلۀ اثبات دعوی، وظیفه‌ی اثبات موضوع مورد ادعا را بر دوش مدعی گذارده است:

هر کس مدعی حقی باشد باید آن را اثبات کند و مدعی علیه هر گاه در مقام دفاع، مدّعی امری شود که محتاج به دلیل باشد، اثبات امر بر عهدهٔ او است.

بنابراین طبق قانون، شما برای اثبات یک ادعا نیازمند ادله (= دلیل) هستید.

ادله در امور حقوقی به شرح زیر هستند:

1) اقرار: که عبارتست از اعتراف کردن به امری به ضرر خود و به سود دیگری

2) سند: که شامل هر نوع مدرک نوشتاری، دیداری و شنیداری است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد شده و قابل نگهداری باشد. ماده 1284 قانون مدنی سند را به شرح زیر تعریف می‌کند:

 نوشته‌ای است که در مقام دعوی و دفاع قابل استناد باشد.

خود اسناد به دو دسته تقسیم می‌شود: اسناد رسمی و اسناد عادی (غیر رسمی).

یک سند رسمی سندی است که در دفاتر اسناد رسمی یا اداره‌ی ثبت اسناد و املاک یا مطابق سایر روش‌های قانونی دیگر تنظیم شده باشد. از جمله مهم‌ترین سندها می‌توان به اسنادی اشاره کرد که در دفترخانه‌های اسناد رسمی تنظیم می‌شوند. سندهای تنظیم شده در دفترخانه‌های اسناد رسمی به قدری معتبر هستند که در صورت ارائه به محاکم قضایی، نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد یا نسبت به آن‌ها اظهار تردید کرد (تنها می‌توان ادعای جعلی بودن آن‌ها را داشت).

3. شهادت: که به معنی گواهی دادن و تایید کردن یک ادعای مشخص است و می‌توان شهادت را به دو دستۀ کتبی و شفاهی تقسیم کرد.

4. اَمارات: اَماره که از نظر لغوی به معنی نشانه است، در علم حقوق به اوضاعی اشاره دارد که با نظر قاضی دلیل بر موضوعی شناخته شود. برای مثال در تصرف داشتن یک ملک یا زمین، اَماره و نشانه‌ای است بر مالکیت آن، مگر آنکه خلافش ثابت شود.

5. قسم: یکی دیگر از انواع ادله در امور حقوقی شامل قسم است. قسم که معمولا روی خدا، فردی محترم و بزرگ، شرف یا ناموس ذکر می‌شود اشاره به اقرار، اعتراف یا ادعایی دارد که به این وسیله فرد در تلاش است تا صداقت خود را در محاکم قضایی مسلم نماید.

ادله اثبات دعوی در محاکم کیفری

با این حال روش‌های اثبات یک دعوی در محاکم کیفری (ادله در امور کیفری) کمی متفاوت بوده و شامل روش‌های زیر است:

  1. اقرار: که شامل اعتراف فرد به موضوعی بر ضرر خود و به سود دیگری است.
  2. شهادت: که پیشتر به تفصیل درباره آن سخن گفته شد و اشاره به وضعیتی دارد که یک فرد بی‌طرف به رخ دادن یا ندادن یک واقعه یا جرم توسط یک متهم ادعا می‌کند.
  3. سوگند و قسامه: درباره سوگند (قسم) که پیشتر صحبت کردیم، ولی «قسامه» نوع خاصی از سوگند است که در مواد ۳۱۲ تا ۳۴۶ قانون مجازات اسلامی به ‌تفصیل به آن اشاره شده است و طی آن برای اثبات وقوع قتل، سوگند خوردن 50 نفر از بستگان پدری ذکور (مرد) برای اقامه مورد نیاز است. در واقع تنها با قسم خوردن این پنجاه نفر، وقوع قتل توسط یک متهم اثبات می‌شود.
  4. علم قاضی: که در واقع یقین حاصل از مستندات بیّن در یک امر است که نزد او در محکمه مطرح شده است.
  5. لعان: لعان که به آن ملاعنه نیز گفته می‌شود، مراسمی در حقوق اسلامی است که در شرایطی که برای مثال مردی زنای همسرش را دیده است ولی ادله‌ی کافی برای اثبات آن را ندارد اجرا می‌شود. طی آن زن و شوهر با رعایت تشریفات خاصی همدیگر را لعنت می‌کنند و در نهایت به این وسیله از یکدیگر جدا می‌شوند و ازدواج مجدد آن‌ها تا ابد ممنوع می‌گردد.

استشهاد محلی چیست؟

استشهاد محلی یک برگ نوشته‌ی کتبی است که جهت ارائه به محاکم قضایی به عنوان یک اماره نوشته و امضاء میشود. و طی آن افرادی با هویت معلوم شهادت خویش را به صورت کتبی و بدون نیاز به حضور در دادگاه مطرح می‌نمایند.

با این حال لازم است توجه داشته باشید در صورتی که برای اثبات یک دعوی استشهاد محلی داشته باشید، این موضوع هرگز به معنای قطعیت دریافت حکم توسط قاضی به سود شما نخواهد بود. بلکه این موضوع صرفا به عنوان یکی از ادله‌های اثبات دعوی مورد نظر شما در نظر گرفته خواهد شد و صرفا در به علم رسیدن قاضی موثر خواهد بود.

استشهاد محلی چیست
مشاوره تلفنی تنظیم سند مشارکت

روش تنظیم استشهادیه محلی

برای تنظیم استشهادیه محلی دو روش وجود دارد:

  1. یک کاغذ را به صورت دستی بنویسید و دیگران (شامل همکاران، همسایگان و…) آن را به امضاء برسانند.
  2. با حضور در دفترخانه اسناد رسمی، این امر را از فرم‌های چاپی از پیش آماده امضاء نمایید.

مراحل تنظیم سند شهادت و استشهادیه نیز به شرح زیر است:

  1. ابتدا هدف از نگارش سند شهادت را مشخص کنید
  2. سپس لیستی از افرادی که قادر به شهادت صادقانه نسبت به موضوع هستند و صلاحیت قانونی برای این کار را دارند را پیدا کنید
  3. سپس با دفترخانه اسناد رسمی تماس بگیرید و یک وقت جهت مراجعه به همراه شاهدان تعیین کنید

تفاوت استشهاد محلی و شهادت شهود

در صورتی شهود صرفا اقدام به امضاء برگه‌ی کتبی استشهادیه کنند، به آن استشهاد محلی گفته می‌شود و در صورتی که شهود با احضار به نزد قاضی و به صورت حضوری و شفاهی یا با امضاء زدن و گواهی دادن در نزد محاکم قضایی موضوع مورد نظر را تایید نمایند، به آن شهادت شهود گفته می‌شود.

لازم به ذکر است اعتبار شهادت شاهدین در دادگاه (شهادت شهود) از استشهادیه محلی به مراتب بیشتر است.

با این حال مطابق تجربه و در بسیاری از موارد، استشهادیه کیفری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند بالقوه در نتیجه‌ی محکمه تاثیر به سزایی را از خود نشان دهد.

انواع شهادت نامه و استشهادیه

سند شهادت و استشهادیه انواع بسیار زیادی دارد. در واقع برای بسیاری از امور که می توانند در محاکم حقوقی و کیفری مورد ادعا باشند، شما قادر خواهید بود نسبت به تنظیم سند شهادت در دفترخانه اقدام نمایید. از جمله:

  1. استشهدیه محلی
  2. استشهادیه محل سند ازدواج
  3. استشهادیه تمکن یا اعسار
  4. استشهادیه انحصار وراثت
  5. استشهادیه توهین و دعوا
  6. استشهادیه‌های مربوط به مسائل زناشویی و اختلافات بین زوجین
  7. و…

مجازات شهادت دروغ

نظر به اهمیت شهادت در محاکم حقوقی و کیفری به عنوان یکی از مهم‌ترین ادله برای اثبات دعوی، قانون‌گذار برای شهادت دروغ مجازات‌هایی را تعیین کرده است.

برای مثال بر طبق ماده 10 قانون انحصار وراثت، هر شاهدی که برای استشهادیه انحصار وراثت شهادت دروغ بدهد تحت تعقیب واقع می‌شود.

یا طبق ماده 218 قانون مجازات عمومی، مجازات شهادت دروغ از حداقل 11 روز تا یک سال حبس است و چنانچه مشخص شود که فرد برای این شهادت دروغ خود مبلغی را دریافت کرده است، این امکان وجود دارد که مجازات تا دو برابر افزایش یابد.

آدرس مراجعه حضوری جهت تنظیم سند شهادت در دفترخانه

سردفتر: سید محمد جواد بلندی

■ آدرس: کرج عظیمیه خیابان شریعتی ابتدای خ پامچال جنوبی دفترخانه ۱۱۷ کرج

■ پست الکترونیکی: info@javad-bolandi.ir

■ ساعت کاری: 8 صبح تا 2:30 عصر

■ پشتیبانی: 09102939516

دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

نمونه متن استشهادیه

بسمه تعالی

با عرض احترام اینجانبان با علم داشتن کامل نسبت به موضوع و اطلاع داشتن از حرمت شرعی و مجازاتی که در قانون برای شهادت دروغین در نظر گرفته شده است، گواهی می دهیم که آقا / خانم ……… قراردادی بر اساس انجام دادن تمامی فعالت های سنگ کاری ساختمان از قبیل: انجام دادن نمای ساختمان، کف و دیوارهای ساختمان و … که در………………… واقع شده است را که مالک آن ساختمان می باشد به آقا / خانم … واگذار خواهد کرد، که بعد از انجام دادن کار و تحویل گرفتن و متراژ نمودن موضوع قرارداد تنظیم شده مبلغ …… تومان طلب کار شده و تعیین شده است که به حساب ایشان و به صورت بانکی واریز شود و نسخه اصلی از قراردادی که تنظیم شده است به آقا / خانم ….. تحویل داده شود، بنابراین آقا / خانم ….. بنابر عدم اجرایی شدن تعهداتی که خود ذکر کرد است از استرداد نسخه اصلی قرارداد خودداری می کند و در صورت مراجعه نمودن دوباره آقا / خانم …… از پرداخت کردن بدهی خود خودداری می کند و حاضر به ادا نمودن شهادت شرعی با بیان کردن سوگند در حضور مبارک دادگاه خواهیم بود.

نمونه استشهادیه محلی برای مالکیت

بسمه تعالی

به این وسیله از معتمدین و ساکنین محل که اطلاع کامل نسبت به موضوع دارند که اینجانب ……. فرزند ……… همسر آقای ……. هستم و ساکن …….. می باشم، تقاضا دارم که مراتب را گواهی فرمایید. با تشکر اینجانب فرزند …… به شماره شناسنامه ….. درستی مطالب بالا را گواهی می کنم. امضا اینجانب فرزند …… به شماره شناسنامه ….. درستی مطالب بالا را گواهی می کنم. امضا اینجانب فرزند …… به شماره شناسنامه ….. درستی مطالب بالا را گواهی می کنم. امضا اینجانب فرزند …… به شماره شناسنامه ….. درستی مطالب بالا را گواهی می کنم.

امضا دفترخانه اسناد رسمی یا شورای اسلامی محل ثبت : درستی موارد فوق و امضا: اثر انگشت شهود: مهر و امضا

نمونه استشهادیه محلی برای شکایت از شوهر

بسمه تعالی

آقای ……………….. فرزند ………………………… دارای …………………. فرزند همسر شرعی و قانونی و دائمی خانم………. با همسر خود دارای سوء رفتار و سوء معاشرت بوده و همواره وی را مورد ضرب و جرح و آزار و اذیت همراه با توهین و متصل به فحاشی قرار داده است.

1- آقای ……. فرزند …….. محل اقامت …… شغل…… محل امضاء

۲- آقای ……. فرزند …….. محل اقامت …… شغل…… محل امضاء

۳- آقای ……. فرزند …….. محل اقامت …… شغل…… محل امضاء

۴- آقای ……. فرزند ………… محل اقامت …… شغل…… محل امضاء

دعوای زناشویی

نمونه استشهاد محلی فحاشی و درگیری

شاکی : …………. ( نام و مشخصات شاکی )

مشتکی عنه : …………….. ( نام و مشخصات مشتکی عنه )

وکیل یا نماینده قانونی : …………. ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود )

موضوع : هتک حرمت یا توهین

دلایل و ضمائم :

1 – کپی مصدق شناسنامه 2 – کپی مصدق کارت ملی 3 – شاهدین 4 – سایر دلائل و مدارک …………..

زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( زمان و محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . )

توضیحات :

باسلام ، احتراما به استحضار می رساند : اینجانب ……….. فرزند ………. ساکن ………… از خانم / آقای ………… فرزند ……….. ساکن …………… شاکی هستم . زیرا نامبرده با استعمال الفاظ رکیک به اینجانب توهین نموده و فحاشی کرده است . برای اثبات ادعای خویش گواه دارم ، حاضرند در محضر دادسرا محترم با اداء سوگند شرعی شهادت دهند.

نمونه استشهاد محلی برای دعوا

به نام خدا

استشهادیۀ اینجانب آقا/خانم….فرزند…ساکن… از تمامی و افراد مطلع و شاهد آقا/خانم… در تاریخ….اقدام به ضرب و جرح به صورت عمدی و غیرعمدی مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

امضا/تاریخ/اثرانگشت

نمونه استشهادیه رسمی اذیت و آزار همسایه

بسمه تعالی

اینجانبان امضاء کنندکان ذیل، با در نظر گرفتن خداوند متعال و قرآن مجید شهادت و گواهی می دهیم که خانم / آقای ……………….. فرزند ………….. ساکن در …………………………………………………………… اقدام به اذیت و آزار همسایگان از طریق ریختن زباله در باغچه، تصرف در پارکینگ مجاور و……… نموده است . و یا در تمام ساعات شبانه روز مبادرت به ایجاد سر و صدا و هیاهو وجنجال می نماید و یا با تصرف اختصاصی در قسمت مشاعات، مانع تردد و رفت و آمد ما شده هر زمان که آن مقام محترم لازم بداند حاضر هستیم جهت ادای شهادت حاضر شویم .

شاهد اول:

نام و نام خانوادگی : ……………….

نام پدر: …………………….

شماره تماس :…………………………………

آدرس : ……………………………………………………………..

امضاء و اثر انگشت

دعوای همسایه

نمونه استشهادیه عسر و حرج زوجه

بدینوسیله از اهالی محترم و همسایگان عزیز که علم و اطلاع دارند اینجانب ………………………….. به شماره ملی …………………………..نام پدر ……………………………..به نشانی ………………….. مدت ……………..ماه است که همسرم منزل اینجانب را ترک نموده است و به منزل مراجعه ننموده است با تکمیل این فرم مراتب فوق را گواهی نمایند.

امضاء …………………………

گواه اول: اینجانب ……………………………….. نام پدر……………………………. به شماره ملی …………………………………….. به نشانی ……………………………………که از طریق ……………….. با آقای ……………………..به مدت ………………..آشنایی دارم گواهی می نمایم خانم ………………..مدت ………………. است منزل را ترک نموده است و به منزل مراجعه نکرده است و در دادگاه حضوراً حاضر به شهادت هستم.

امضاء گواه اول

گواه دوم: اینجانب ……………………………….. نام پدر……………………………. به شماره ملی …………………………………….. به نشانی ……………………که ازطریق ……………………………….. با آقای ……………………..به مدت ………………..آشنایی دارم گواهی می نمایم خانم ………………..مدت ………………. است منزل را ترک نموده است و به منزل مراجعه نکرده است و در دادگاه حضوراً حاضر به شهادت هستم.

امضاء گواه دوم

نمونه استشهادیه محلی برای ممانعت از حق

بسمه تعالی

اینجانب ………………….، فرزند……..ساکن تهران-…………………….از عموم مطلعین و شاهدینی که اطلاع دارند، آقای………در تاریخ……….. اقدام به تخریب عمدی درب انباری اختصاصی اینجانب نمود و با اعتراض بنده، با الفاظ رکیک و توهین آمیز، مرتکب فحاشی و توهین شده است، خواهشمندم موارد را ذیل این درخواست گواهی نمایند. امضا/ تاریخ/ اثر انگشت اینجانب……………….فرزند………..کد ملی……….به نشانی…………تلفن………….مراتب تخریب عمدی انجام شده توسط آقای………همسایه واحد …. را که در تاریخ………انجام شده است گواهی نموده و شهادت می‌دهم پس از تذکر آقای….، مشارالیه نسبت به فحاشی با الفاظ……و……..اقدام نمود. حاضرم مراتب را در دادگاه نیز شهادت دهم. امضا/تاریخ

مشاوره در واتساپ

نمونه استشهادیه محلی مفقودی

استشهاد محلی اینجانبان امضاء کنندگان زیر گواهی می دهیم : دانشنامه دائم / گواهینامه موقت صادره از ……………..دانشگاه به شماره دانشجویی ………….. مورخ ………………..متعلق به خانم / آقای ……………. فرزند ……………. دارای شناسنامه شماره ……………………..صادره از …………………متولد ………………….ساکن شهر تنبله……………ا خیابان ……………………کوچه ……………شماره ………………مفقود شده است . گـــــواهان : اینجانب ……………………………………… صحت اظهارات فوق را تأیید می نمایم .

نمونه استشهادیه محلی تمکن مالی

گواه اول : اینجانب …….. فرزند ……… بشماره شناسنامه …….. صادره از …… به نشانی : …………………… که از طریق ………. از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم. امضاء گواه اول

گواه دوم : اینجانب …….. فرزند ……… به شماره شناسنامه …….. صادره از …… به نشانی : …………………… که از طریق ………. از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم. امضاء گواه دوم

گواه سوم : اینجانب …….. فرزند ……… بشماره شناسنامه …….. صادره از …… به نشانی : …………………… که از طریق ………. از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم. امضاء گواه سوم

نمونه استشهادیه محلی روستایی

به این وسیله از معتمدین و ساکنین محل که اطلاع کامل نسبت به موضوع دارند که اینجانب ……. فرزند ……… همسر آقای ……. هستم و ساکن …….. می باشم، تقاضا دارم که مراتب را گواهی فرمایید.

با تشکر اینجانب فرزند …… به شماره شناسنامه ….. درستی مطالب بالا را گواهی می کنم. امضا

نمونه استشهاد محلی برای مستاجر

بدینوسیله ما امضا کنندگان زیر شهادت می دهیم که خانم ……………..فرزند ……………….به شماره شناسنامه ………………و کد ملی ………………در حال حاضر فاقد مسکن شخصی بوده و هم اکنون نیز در خانه واقع در خیابان ………………پلاک ………………بصورت اجاره … ساکن می باشد.

نام و نام خانوادگی : ………………نام پدر : ………………نشانی محل سکونت: ………………امضا ………………

سوالات متداول سند تنظیم سند شهادت

آیا سردفتر می‌تواند برخلاف سند رسمی صادر شده توسط وی شهادت بدهد؟2024-01-07T16:01:33+03:30

بنا به اظهارنظر حقوقدانان، «سردفتر نمی‌تواند بر خلاف سند رسمی صادر شده در دفتر خود شهادت بدهد و شهادت وی در این خصوص مسموع نیست».

چه مواردی باید در متن استشهادیه نوشته شود؟2024-01-07T16:01:08+03:30

موضوعی که مورد ادعا است، و اطلاعات هویتی تنظیم کننده و شاهدان از مهم‌ترین مواردی است که در تنظیم سند شهادت در دفترخانه اسناد رسمی لحاظ می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بهترین روش تنظیم سند شهادت چیست؟2024-01-07T16:00:22+03:30

بهترین روش تنظیم سند شهادت، تنظیم آن در یک دفترخانه اسناد رسمی است. چرا که استشهادیه و سند شهادت به قدری از نظر قانونی حائز اهمیت است که هر گونه اشتباه در تنظیم آن می‌تواند عواقب حقوقی یا کیفری جبران ناپذیری را برای مشارکت‌کنندگان در آن به همراه داشته باشد.

استشهاد محلی چیست؟2024-01-07T15:59:09+03:30

استشهاد محلی یا استشهادیه محلی فرمی کتبی است که در آن فرد تنظیم کننده موضوع یا موضوعاتی را مطرح می‌کند و تعدادی از افرادی که آشنا هستند و ویژگی‌های لازم برای شهادت دادن را از نظر قانونی دارند با ذکر اطلاعات هویتی آن را امضاء می‌کنند.

مشاوره تنظیم سند شهادت (استشهادیه)

    نکات پایانی تنظیم سند شهادت در دفترخانه

    • استشهادیه یک اماره است و داشتن آن به معنی قطعیت در رای دادگاه نیست و صرفا در زمان دادرسی مورد استناد قاضی قرار خواهد گرفت.
    • افرادی که استشهادیه را امضاء می‌کنند بایستی آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت درخواست قاضی حضورا در دادگاه آمده و نکات مربوطه را نزد قاضی اعلام کنند.
    • لازم است اطلاعات هویتی تنظیم کننده‌ی استشهادیه در آن قید گردد.
    • لازم است استشهادیه به نحوی تعیین گردد که مطابق قانون کشور باشد. در غیر این صورت قابل استناد نخواهد بود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تنظیم سند شهادت در دفترخانه با ما تماس بگیرید تا مشاوره حقوقی لازم را دریافت نمایید.
    • مهم‌ترین بخشی که در یک سند شهادت وجود دارد، موضوع آن است. این بخش بیش از هر قسمت دیگر در علم قاضی برای حکم نهایی موثر خواهد بود. بنابراین حتما آن را با مشورت یک حقوق دان یا یک دفترخانه اسناد رسمی تکمیل نمایید.
    • امضاء کنندگان استشهادیه بایستی بالغ باشند. امضاکنندگان در دفترخانه بایستی ۱۸ سال تمام یا دارای حکم رشد باشند.

    نکات تنظیم سند شهادت

    • امضاء کنندگان استشهادیه نباید دیوانه یا مجنون باشند.
    • امضاء کنندگان استشهادیه نباید به گناهکار بودن مشهور باشند (شرط عادل بودن).
    • شهادت دروغ می‌تواند جرائم کیفری سنگینی را برای فرد به همراه داشته باشد، به خصوص آنکه با دریافت وجه صورت گرفته باشد.
    • اگر فکر می‌کنید می‌توانید از افراد متکدی (گدایان) و ولگردان برای پر کردن استشهادیه خود استفاده کنید، لازم است بدانید این عمل در صورت اثبات جرم محسوب شده، چرا که امضاء افراد تکدی‌گر و ولگردان در سند شهادت از نظر قانونی بی‌اعتبار است.

    نظر کاربران نی نی سایت درباره تنظیم سند شهادت و استشهادیه

    “نی نی سایت” یک انجمن گفتگوی ایرانی است که به والدین و زوجین جوان کمک می‌کند تا در مسائل مربوط به بچه‌داری و پرورش فرزندان خود مشورت بگیرند. این انجمن شامل بخش‌های مختلفی است که شامل بارداری، زایمان، تغذیه، بهداشت کودکان، تربیت فرزندان و … می‌شود.

    با این حال امروزه این وبسایت به یک مرجع مهم برای کاربران آقا و خانمی تبدیل شده است که برای دریافت پاسخ سوالات خود در هر زمینه‌ای حتی زمینه‌های حقوقی به آن مراجعه کرده و نظر سایر مردم را می‌پرسند.

    با این حال توجه داشته باشید امور حقوقی از یک جهت با سایر مسائل روزمره تفاوت جدی دارد و برای اقدام در مورد آنها بهتر است فقط و فقط به نظر کارشناسان و تحصیل کردگان این حوزه (برای مثال وکلای دادگستری یا سردفتران اسناد رسمی) را جویا شوید.

    • مشارکت در ساخت نی نی سایت
    • مشارکت در ساخت نی نی سایت
    • مشارکت در ساخت نی نی سایت
    • مشارکت در ساخت نی نی سایت

    تنظیم سند شهادت در دفترخانه یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر فردی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. بعد از فوت پدرمان، ما برای گواهی امضا استشهادیه انحصار وراثت نزد دفترخانه 117 کرج مراجعه کردیم و خوشبختانه متصدیان آنجا با گشاده رویی راهنمایی های لازم را برای تنظیم اسناد مربوطه برای ما انجام دادند.

    نظر مشتریان استشهاد محلیجمال محمدزاده, کارمند
    4.6/5 - (5 امتیاز)

    عنوان

    Go to Top