یکی از دلایلی دادگاه بر اساس آن حق طلاق را صادر میکند. اگر همسرتان مرتکب جرم و خلافی شده باشد. و بر اساس آن ملزم به گذراندن 5 سال حبس یا مجازات بالاتر میباشد. دادگاه به نفع شما رای خواهد داد. در رای دادگاه نوع جرم و عفو یا تخفیف مجازات تاثیری در حق شما نخواهد داشت.

آیا امکان طلاق زن به علت ضرب و شتم و سوء رفتار مرد وجود دارد؟

همانطور که در مقاله‌ی دیگری به طور کامل بررسی کردیم (بخوانید: طلاق به دلیل ضرب و شتم و دست بزن مرد) اگر همسرتان در برخورد با شما مرتکب رفتاری خشونت بار مانند ضرب و شتم می شود، شما حق طلاق خواهید داشت. علاوه بر این مورد، قانون برای حمایت از بانوان هرگونه سوءرفتار را نیر موجب دادن حق طلاق دانسته است. یعنی حتی بدخلقی و بد رفتاری ای که منجر به ضرب و شتم نشود نیز می‌تواند حق طلاق ایجاد کند. البته باید توجه داشت که این ضرب وشتم یا سوء رفتار باید مستمر باشد، یعنی اگر همسر شما یک بار و یا با فاصله های زمانی طولانی مرتکب چنین رفتاری می‌شود، به گونه ای که نتوان استمرار را در رفتار او مشاهده کرد، چنین حقی برای شما ایجاد نخواهد شد.

آیا طلاق از طرف زن به علت ابتلاء مرد به بیماری‌های صعب العلاج وجود امکان پذیر است؟

بیماری صعب العلاج به بیماری ای گفته می‌شود که درمانی برای آن وجود نداشته باشد. یا اگر برای بیماری او درمانی وجود دارد، آن درمان مناسب نبوده و یا مدت آن به قدری طولانی است که به راحتی نتوان درمانش کرد. ابتلاء به بیماریهای صعب العلاج روانی یا قابل سرایت همچون ایدز یا هرنوع بیماری ای که در دسته ی بیماری‌های صعب العلاج قرار می گیرد از مواردی است که به زوجه حق طلاق می‌دهد. باید دقت نمود که برخی بیماری‌ها همچون عنن باعث می‌شوند که شما حق فسخ نکاح داشته باشید نه حق طلاق. در مورد حق فسخ و تفاوت های آن با طلاق در دیگر مقالات بحث شده است و توصیه می‌شود در صورت نیاز آن مقالات را نیز مطالعه بفرمایید.

طلاق از طرف زن به علت عدم دریافت نفقه وجود دارد؟

یکی از از موارد دیگر طلاق از طرف زن بر مبنای عسر و حرج، ندادن نفقه از سوی همسرتان به شما می‌باشد. نفقه در معنای عرفی خود و آنچه بین مردم متداول است به مخارج و نیازهایی گفته می‌شود که همسرتان ملزم است آن مخارج و نیازها را بر عهده بگیرد، حال اگر همسر شما از چنین تعهدی شانه خالی کرده ویا حتی بطور جزئی این هزینه ها و مخارج را پرداخت نمی کند شما می توانید به دادگاه مراجعه کرده و او را به دادن نقفه الزام کنید و اگر این الزام موثر واقع نشد یا شوهر توانایی پرداخت نفقه را نداشت، شما حق طلاق خواهید داشت.

 

 

امتیاز دهید