در عقدنامه شرایطی را میتوان قید کرد که توسط قانون برای شخص مورد حمایت است و قانون از آن دفاع و پشتیبانی میکند. شرایطی که به ضمن عقد در عقدنامه قید میشود باید به نکات مهمی توجه نمود که شامل موارد زیر است:

نکته اول- با وجود اینکه هر شرطی که ضمن قراردادی ذکر می‌شود باید مورد حمایت قانون قرار بگیرد، اما نظرات دادگاه ها در این خصوص متفاوت است. برای مثال بعضی از دادگاه ها به این دلیل که در زمان امضای شرط حضانت فرزندی وجود نداشته است این شرط را باطل می دانند. پس نمی‌توان گفت این شروط حتماً حقوق زن را تضمین می کند، اما در هر صورت توجه به آن‌ها ضروری است.

نکته دوم- با توجه به اینکه تنظیم این شروط حقوق نسبتاً برابری را برای زن و مرد به دنبال دارد، و با توجه به این مطلب که مسئولیت تأمین مالی زندگی در هر صورت با مرد است به نظر می‌رسد تعیین مهریه های سنگین یا مشخص کردن میزان نفقه‌های بالا در کنار این شروط به دور از انصاف و برهم‌زننده تعادل زندگی زوجین است و بهتر است از آن پرهیز شود.

در پایان، از آن‌جا که آثار ناشی از این شروط بسیار با اهمیت است توصیه می‌شود برای تنظیم آن حتما از وکیل یا مشاور حقوقی مجرب کمک بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)