امروز در دفتر خانه یکی از مراجعه کننده ها یک سوالی مهم مطرح کرد که در این مقاله می خواهیم با شما در میان بزاریم.

مراجعه کننده می گفت که یک آپارتمانی را به صورت وکالتی فروختم بعد از حدود چند سال ، آن آپارتمان را مزایده گذاشتند و هم این که حساب های من را مسدود کردند.

علت اینکه این اتفاق رخ داده است این است که وقتی شما یک آپارتمان را به صورت وکالتی می فروشید و به خاطر یکسری محدودیتها نمی توانید سند قطعی تنظیم و انتقال بدید در متن وکالت اگر اختیار وام گرفتن را شما به وکیل (خریدار ) بدهید، وام را اگر به اسم شما از آن بانک دریافت کند، وقتی که آن بانک بخواهد در صورت عدم پرداخت اقساط پرداخت ملک را به مزایده بگذارد و مبلغ فروش مزایده آن ملک ، اصل و سود و خسارات و کل طلب بانک را کامل پوشش ندهد از سایر حسابها و اموال و داراییهای وام گیرنده برداشت میکنند.

چون در متن قرار داد رهنی قید می شود چنانچه ملک تکاپوی کل مبلغ بدهی را نکند، از سایر دارایی ها و حساب های وام گیرنده می توانند برداشت کنند و مشکل ایجاد شده برای مراجعه کنند محترم این بود که در متن وکالت دقت نکرده بود و وکیل (خریدار) اختیار وام گرفتن بنام موکل (فروشنده وکالتی ) را داشت و آن شخص وکیل وام را به اسم فروشنده گرفته و بانک ملک را از طریق مزایده فروخته و کل بدهی را پوشش نداده و بقیه حساب های آن شخصی که ملک را وکالتی فروخته مسدود کرده که از آنها برداشت کند.

به همین خاطر وقتی شما دارید ملکی را به صورت وکالتی می فروشید و به هردلیل نمی توانید سند قطعی بزنید حتما در متن وکالت دقت کنید که این عبارت تحریر شده باشد که اگر هم بخواهد معامله رهنی انجام دهد و وام بگیرد حالتی باشد که فقط آن ملک را بتواند از طرف شما وثیقه اون وام بگذارد و وام گیرنده خودش باشد و این ملک را در رهن و وثیقه ی آن قرار داد قرار بگیرد.

تا اگر به روزی رسید که نتواند پرداخت اقساط کند و بدهی طلب بانک را بدهد و آن ملک را اجرا گذاشتند فقط ملک را اجرا بگذارند و دیگر وام گیرنده شما نیستی خودش وام گیرنده است که از سایر حساب های شما بخواهند بر داشت کنند.

بنابراین در متن وکالتی که دارید به اشخاص می دهید یا ملکی را که دارید وکالتی می فروشید توجه بفرمایید که دچار این مشکلات نشوید.

هر سوال و یا پیشنهاد دارید میتوانید از طرق همین وب سایت با ما درمیان بگذارید

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی دفترخانه 117 کرج

4/5 - (4 امتیاز)