وکیل طلاق در کرج و مهرشهر این مطلب را برای شما آماده کرده است. طلاق در لغت به  معنای گشودن گره و رها کردن است و در فقه بعنوان از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد که امروزه بعنوان یک ابزار برای خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود و یکی از مرسوم ترین دعاوی ای است که در دادگاه ها مطرح می شود که در فقه یکی از حقوق مرد محسوب می شود اما طبق قوانین فعلی زن هم می تواند از دادگاه تقاضای حکم طلاق کند و یا می توانند باهم برای این کار  توافق کنند. زن و شوهر باید برای تحقق این مسئله از هر نوعی  ، تشریفاتی را طی کنند و تصمیم این که آن ها می توانند از هم جدا شوند یا نه با دادگاه است . این امر به انواع و اقسامی تقسیم می شود که هر کدام از آن ها شرایط خاصی دارند. برای دریافت مشاوره درباره بخشش مهریه در دفترخانه اسناد رسمی کرج میتوانید با ما در ارتباط باشید.

انواع طلاق

مطابق با ماده‌ی ‌۱۱۴۳ قانون مدنی ایران طلاق بر دو نوع است: طلاق بائن و طلاق رجعی.

طلاق رجعی چیست؟

طلاق رجعی نوعی از طلاق است که در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود دارد.

مشاوره وکالت طلاق در کرج و مهرشهر

در ادامه بحت کاملی در این حوزه خواهیم داشت که برای بالا بردن سطح آگاهی توصیه میشود آن را مطالعه کنید. تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه کرج امکان پذیر است.

مفهوم عده در بحث طلاق

عده عبارت است از مدتی که تا پایان یافتن آن، زنی که عقد نکاح او منحل شده است، نمی‌تواند شوهر دیگری اختیار کند. به بیان ساده عده مدتی است که در آن زنی که از همسرش جدا شده برای اطمینان از نداشتن فرزندی از همسر خود (پاک بودن رحم خود) و احترام به رابطه‌ی زناشویی سابق، حق ازدواج مجدد را از دست می‌دهد.

عده در عقد موقت و دائمی :

این مدت با توجه به نوع پایان ازدواج (مرگ شوهر، فسخ نکاح یا طلاق)، نوع ازدواج (دائم یا موقت) و بارداری یا عدم بارداری زن متفاوت است که مختصرا به آنها اشاره می‌کنیم.

راههای طلاق دادن زن بدون مهریه چیست؟ | دفتر خانه اسناد رسمی 117 کرج

ایام طهر در عقد دائم :

عده‌ی طلاق در عقد دائم ۳ طهر است. طهر در لغت به معنای پاکی است و به روزهای پاکی زن از حیض و نفاس ایام طهر میگویند، بنابراین در عده‌ی طلاق، زن باید ۳ پاکی بر خود ببیند تا عده‌ی او به اتمام برسد. (حیض خونریزی ماهیانه زنان در ایام خاص و نفاس خونریزی بعد از فارغ شدن زن از بارداری است )

در صورت بارداری تا وضع حمل باید صبر کرد :

عده زن حامله چه عقد موقت چه دائم تا زمان وضع حمل است . عده ی وفات چه در عقد دائم و چه در عقد موقت در هر حال 4 ماه و ده روز است مگر اینکه زن حامله باشد که در اینصورت عده ی وفات تا زمان وضع حمل است .

وکالت طلاق توافقی در کرج و مهرشهر

در صورتی که قصد جدایی به شکل توافقی را دارید ما با صحیح ترین رهنمود ها در خدمت شما هستیم.

آیا زن با داشتن حق طلاق میتواند طلاق بگیرد؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

عده‌ی طلاق رجعی چه آثار و احکامی دارد؟

عده‌ی طلاق رجعی (۳ طهر) مهلتی را در اختیار طرفین قرار میدهد که به زندگی خود و فرزندان‌شان بیندیشند و از وقوع اتفاق‌های ناگوار در آینده جلوگیری کنند؛ به همین دلیل است که قانونگذار به شوهر اجازه داده که در صورت پشیمانی از قطع رابطه‌ی زناشویی به همسر خود رجوع کند و اثر طلاق را از بین ببرد.

قرآن کریم در این باره میفرماید:

قرآن کریم در آیه‌ی ۲۲۸ سوره بقره فلسفه‌ی عده را فراهم کردن امکان بازگشت شوهر به زن در طلاق رجعی بیان کرده است. در عده‌ی طلاق رجعی تمام آثار زوجیت برپاست و طرفین همچنان با یکدیگر محرم هستند.

در این حین عقد با دیگری حرام است :

در صورتی که زن در هنگام عده با مردی ازدواج کند ازدواج آنان باطل است و در صورت عالم بودن از حکم عده، ازدواج و رابطه‌ی آنها با یکدیگر برای همیشه حرام میشود. در این مدت شوهر باید به زن نفقه بدهد، و در صورت مرگ یکی، دیگری از او ارث می‌برد.

مهریه در صورت خیانت زن به مرد پرداخت میشود؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

رجوع در طلاق چیست؟

مراد از حق رجوع در طلاق رجعی آن است که مرد می‌تواند در مدت عده بدون آنکه نیاز به عقد مجدد باشد با هر لفظ یا عملی به همسر خود بفهماند که او را مجددا به همسری خود پذیرفته است مشروط بر آنکه قصد رجوع داشته باشد.

شرط قانون گذار ایران :

در واقع قانون گذار ایران قصد رجوع را شرط اساسی در برقراری مجدد رابطه‌ی زناشویی قرار داده تا امکان سو استفاده از زن مطلقه را از بین ببرد. و منظور از قصد رجوع آن است که مرد اراده‌ی واقعی مبنی بر از سرگیری رابطه‌ی زناشویی و تشکیل مجدد خانواده‌ی خود را داشته باشد و بخواهد مجددا با همسر مطلقه‌ی خود زندگی کند.

در این صورت رجوع اتفاق نمیفتد :

بنابراین اگر مرد قصد رجوع نداشته حتی اگر عملی انجام بدهد که نشان از رجوع باشد (مثل لمس کردن دست همسر خود یا بغل کردن وی) قانونا و بنابر نظر اکثر فقها رجوع واقع نشده است.

درباه طلاق رجعی بیشتر بدانید :

علت اینکه در مدت عده‌ی طلاق رجعی، رجوع نیازمند عقد جدید نیست آن است که زن مطلقه‌ی رجعیه [در طلاق رجعی به زن مطلقه، مطلقه‌ی رجعیه گفته می‌شود] در حکم زوجه است و تمام آثار زوجیت برپاست تا آنجا که قانون مدنی بیان کرده در عده‌ی طلاق رجعی زن حق نفقه دارد.

آیا امکان پرداخت نکردن مهریه وجود دارد؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

وظیفه مرد در برابر پرداخت نفقه

مرد مکلف است نفقه‌ی زن خود را پرداخت کند و چنانچه از پرداخت نفقه امتناع کند. زن قانونا می‌تواند از او شکایت کند. ترک انفاق جرم تلقی می‌شود و ۶ ماه تا دو سال حبس تعزیری دارد. مطلب صفر تا صد نفقه زوجه  را میتوانید مطالعه کنید.

هزینه وکالت برای طلاق توافقی در کرج و مهرشهر

برای اطلاع از هزینه های رایج در این خصوص با ما تماس بگیرید. همه سوالات شما را بدون معطلی پاسخ میدهیم.

طلاق بائن چیست؟

طلاق بائن آن است که در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود ندارد. بنابراین رابطه‌ی زوجیت قطع شده و زن در حکم زوجه نیست، زن و مرد بر هم حرام می‌¬گردند، زن حق نفقه ندارد و چنانچه یکی از طرفین در مدت عده فوت کند دیگری از او ارث نمی‌¬برد. و اگر مرد بخواهد مجددا با آن زن ازدواج کند باید عقد جدیدی جاری شود.

در چه مواردی طلاق بائن محقق میشود :

ماده‌ی ۱۱۴۵ قانون مدنی بیان میکند که در موراد زیر طلاق بائن است:

۱) طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.

2) طلاق زن یائسه

3) طلاق خلع و مبارات مادام

که زن رجوع به عوض نکرده باشد.

راههای طلاق دادن زن بدون مهریه چیست؟ | دفتر خانه اسناد رسمی 117 کرج

طلاق خلع چیست؟

طلاق خلع آن است که زن به واسطه‌ی کراهتی (تنفری) که از همسر خود دارد حاضر است مالی به او بدهد و در مقابل بخشش این مال از همسر خود جدا شود اعم از آنکه این مال عین مهریه، معادل مهریه، کمتر یا بیشتر از مهریه باشد.

با بذل و بخشش حق رجوع مرد وجود نخواهد داشت :

در واقع طلاق خلع از این جهت بائن محسوب میشود که زن با بذل (بخشش) تمام یا قسمتی از مهریه‌ی خود حق رجوع مرد را از بین می‌برد و اگر از آن بخشش خود رجوع نماید و بخواهد مالی که به همسر خود داده را پس بگیرد طلاق بائن تبدیل به طلاق رجعی خواهد شد و مرد در دوران عده حق رجوع خواهد داشت .

مبارات کراهت برای هر دو طرف است :

در طلاق مُبارات کراهت از هر دو طرف است به این شکل که هم مرد از زن خود متنفر است و هم زن از شوهر خود؛ به حدی که ادامه‌ی این زندگی برای هر دو مشکل و غیرقابل تحمل است. در طلاق مُبارات نیز زن مقداری از مهر خود را می‌ بخشد. اما این مقدار بخشش نمی‌تواند مازاد بر مهریه او باشد به این دلیل که مرد نیز از زن خود کراهت دارد و میخواهد این رابطه به پایان برسد.

سومین طلاقی که بعد از سه وصلت متوالی به عمل آید، اعم از آنکه وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید.

آیا مرد میتواند زن را بلاتکلیف بگذارد؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

قانون سه بار ازدواج برای مرد با یک زن

توضیح آنکه چنانچه مردی ۳ بار با یک زن ازدواج نماید یعنی بعد از اولین ازدواج خود از وی طلاق بگیرد، مجددا با همان زن ازدواج کند، دوباره طلاق بگیرد، و برای بار سوم با او ازدواج کند و برای سومین بار طلاق بگیرد در این صورت طلاق سوم طلاق بائن محسوب میشود و دیگر امکان رجوع در مدت عده برای همسر وجود نخواهد داشت.

زن و مرد چه زمانی بر هم حرام میگردند :

زن و مرد بر هم حرام میگردند و مرد درصورتی می‌تواند با همان زن ازدواج کند که زن با مرد دیگری ازدواج کند و با او رابطه‌ی زناشویی برقرار کند و بعد مطلقه گردد و این ازدواج نیازمند عقد صحیح و قانونی است. در این صورت ازدواج زن با همسر اول خود حلال می‌شود.

نوع بائن این شرایط را دارد :

پنجمین مورد طلاق بائن، طلاق در صورت عسر و حرج زن است. قانون میگوید اختیار طلاق با مرد است و مرد هر زمان که بخواهد میتواند زن خود را طلاق بدهد، اما زن چنین حقی ندارد. مگر اینکه از همسر خود وکالت در طلاق داشته باشد یا بتواند در محضر قاضی ثابت کند در عسر و حرج قرار دارد. در این صورت میتواند از همسر خود طلاق بگیرد و این طلاق بائن است.

شماره تلفن وکیل طلاق در کرج و مهرشهر

برای مکالمه و مشاوره تلفنی میتوانید به طور مستقیم با مدیریت تماس بگیرید و بدون واسطه از رهنمود های ایشان استفاده کنید.

مفهوم عسر و حرج

عسر و حرج به معنی سختی و مشقت است و اصطلاحا حالتی را در برمی‌گیرد که زن از ادامه‌ی زندگی با همسر خود عاجز و ناتوان شده و تحمل آن زندگی برای او غیرممکن است و هر طور شده میخواهد از همسر خود طلاق بگیرد.

هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد چقدر است؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

طبق قانون مدنی :

عسروحرج در ماده‌ی ۱۱۳۰ قانون مدنی و تبصره‌های آن بیان شده که زن می‌تواند با اثبات یکی از آنها در دادگاه از همسر خود جدا شود و این جدایی طلاق بائن محسوب می شود و در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود نخواهد داشت .

علت زندگی مشقت باید برای دادگاه مشخص شود :

در طلاق به علت عسروحرج زن با مراجعه به دادگاه خانواده علت عسر و حرج را بیان می‌کند و با اثبات آن از دادگاه درخواست طلاق مینماید. دادگاه در صورتی که عسروحرج را ثابت بداند مرد را ملزم می‌کند که به علت شرایط مشقت‌باری که برای همسر خود فراهم کرده او را طلاق بدهد و چنانچه اجبار مرد ممکن نباشد زوجه با اذن قاضی و با حکم دادگاه طلاق داده می شود.

وکیل مهریه در کرج

از طریق محتوای اختصاصی میتوانید با وکیل مهریه در کرج بیشتر آشنا شوید و جواب سوال های خود را خیلی واضح و روشن دریافت کنید.

چه مواردی عسر و حرج تلقی می‌شود؟

1) ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت ۶ ماه‌ متوالی (یعنی مرد پشت سر هم به مدت ۶ ماه حضور نداشته باشد) يا ۹ ماه متناوب در مدت يک سال بدون عذرموجه‌ (یعنی مرد ۹ ماه از ۱۲ ماه سال حضور نداشته باشد)

2) اعتياد زوج به يکی از انواع مواد مخدر يا ابتلای وی به‌ مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد.

۳) محکوميت قطعی زوج به حبس پنج سال يا بيشتر.

۴) ضرب وشتم يا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه‌ به وضعيت زوجه قابل تحمل نباشد.

️ اگر مرد راضی به طلاق نباشد زن می تواند دادخواست طلاق بدهد؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

۵) ابتلای زوج به بيماری‌های صعب‌العلاج روانی يا هرعارضه‌ی صعب‌ العلاج ديگری که زندگی مشترک را مختل کند. (مراد از بیماری صعب العلاج آن دسته از بیماری‌ هاست که به آسانی درمان نشوند و معالجه‌ی دشواری داشته‌ باشند )

لازم به توضیح است که موارد ذکر شده در این ماده تمثیلی است و اگر زن به دلایلی غیر از موارد بیان شده در قانون در عسروحرج و سختی باشد می‌تواند با اثبات آن در محضر دادگاه درخواست طلاق کند.

وکیل خوب در کرج و مهرشهر :

برای پیدا کردن وکیل خوب در کرج میتوانید با ما در تماس باشید
09102939516

شرایط و نحوه اجرای حق طلاق زن

شنیده‌ایم که اگر زن هم بتواند تصمیم خود برای جدا شدن از همسرش را به اجرا بگذارد، اصطلاحا می‌گویند او حق طلاق دارد. اصطلاح درست‌تر این است که بگوییم او وکالت در طلاق دارد زیرا متأسفانه در قانون مدنی ما هنوز طلاق برای زن یک حق شمرده نمی‌شود و مرد صرفا برای اجرای این حق به زن وکالت می‌دهد.

اگر زن وکالت طلاق داشته باشد ….

حال فرض کنیم زن وکالت در طلاق را گرفته است و در دفترخانه نیز این وکالت را به صورت رسمی ثبت کرده تا صرفا در حد قول نباشد و بتواند قانونا از آن استفاده کند. حال اگر زن با توافق مرد یا بدون توافق او تصمیم به جدایی گرفت باید چه کند؟

زوج میتواند وکیل بگیرد :

قدم اول گرفتن یک وکیل برای زوج است؛ در صورتی‌که خودش نخواهد در جریان دادرسی حضور داشته باشد. زوجه می‌تواند برای خودش هم وکیل بگیرد اما نمی‌تواند به تنهایی و به موجب وکالت از طرف هر دو نفر اقدام کند. زوجه به موجب وکالتنامه‌ی رسمی‌ای که دارد، به وکیل دادگستری وکالت می‌دهد تا نماینده‌ی زوج در دادگاه باشد.

اگر زن مهریه خود را ببخشد میتواند طلاق بگیرد؟ | دفتر خانه اسناد رسمی 117 کرج

چرا به وکیل دادگستری نیازمندیم؟

چون تنها کسانی می‌توانند در دادگاه‌ها به نمایندگی از افراد اقدام کنند که پروانه‌ی وکالت داشته باشند . بعد نوبت طرح دعوا و تقدیم دادخواست است که در یکی از دفاتر خدمات قضایی صورت می‌گیرد. بعد از این که پرونده به یکی از دادگاه‌های خانواده ارجاع شد، باید به آن شعبه مراجعه شود. قاضی شعبه در صورتی‌که طلاق توافقی نباشد، باید از طرفین بخواهد که یک داور معرفی کنند.

سازش بین زوجین اولین شرط است :

داوران باید شرایط خاصی مانند تأهل داشته باشند و سعی در ایجاد سازش بین زوجین نمایند و در نهایت نظر خود را به دادگاه اعلام کنند. قاضی با توجه به نظر داوران رأی خود را صادر می‌کند.

تصمیم جدی زوجه :

البته بهتر است گفته شود که این فرایندها اگر زوجه وکالت در طلاق داشته باشد و تصمیم خود را گرفته باشد، صوری محسوب می‌شوند. پس از این، دادگاه مبادرت به صدور حکم الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق می‌کند.

شش ماه وقت دارید :

با این حکم ظرف مدت شش ماه باید به دفتر رسمی ازدواج و طلاق مراجعه شود تا صیغه‌ی طلاق در آنجا جاری و طلاق با حضور دو شاهد مرد ثبت شود (اگر طلاق توافقی باشد و دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر کند، این مدت سه ماه خواهد بود). اگر در این مدت به دفترخانه مراجعه نشود، این حکم از اعتبار ساقط شده و دوباره باید همه‌ی مراحل از ابتدا طی شود.

وکیل کارکشته کرج و مهرشهر  :

امروزه پروسه اداری طلاق به مسله مهمی تبدیل شده، برای نتیجه بهتر نیاز به یک وکیل کارکشته میباشد

امکان تجدید نظر هم وجود دارد :

در ضمن، کلیه‌ی دعاوی طلاق هم قابل تجدیدنظر خواهی و هم بعد از آن قابل رسیدگی فرجامی (یعنی بررسی در دیوان عالی کشور از نظر مطابقت با قوانین) هستند. زمانی که زوجه وکالت در طلاق دارد، دیگر تجدیدنظر و فرجام‌خواهی از آن صورت نمی‌گیرد زیرا در واقع دو طرف یک اراده دارند و حتی اگر زوج نخواهد از همسرش جدا شود، به دلیل وکالت بلاعزل و رسمی‌ای که به او داده است نمی‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

این حکم قابلیت اجرا دارد :

بنابراین عملا در دادگاه‌ها از حکم احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق تجدیدنظر خواهی نمی‌شود و حکم بدوی قابلیت اجرا خواهد داشت . گفتنی است که علی‌رغم آن که بسیاری از خانم‌ها با داشتن وکالت در طلاق مبادرت به گرفتن وکیل دادگستری برای خود نیز می‌کنند، از نظر فنی نیازی به این کار نیست زیرا پرونده روند پیچیده‌ای ندارد.

تلخی به حداقل ممکن میرسد :

البته همان‌طور که اشاره شد، جدایی برای هر کسی تلخ است و بسیاری از مواقع برای آن که این تلخی به حداقل برسد، افراد ترجیح می‌دهند که خود به دنبال همه کارهای آن نروند و کمترین دردسر را تجربه کنند.

نحوه گرفتن وکالت در طلاق :

فرض کنیم که شوهر قصد دادن وکالت در طلاق به زن را دارد. این امر به دو روش امکان‌پذیر است :

۱) در هنگام وقوع عقد نکاح و با اطلاع به سر دفتر ازدواج، وکالت زوجه در طلاق به‌صورت شرط ضمن عقد، در سند ازدواج نوشته می‌شود. از آنجایی که عقد نکاح به تعبیر حقوقی عقدی لازم است امکان بر هم زدن شرط وکالت طلاق از سوی شوهر بدون رضایت زن میسر نیست.

۲) شوهر به دفتر اسناد رسمی یا سفارت ایران در خارج از کشور مراجعه کند و به زوجه وکالت در طلاق بدهد که می‌تواند قابل عزل یا بلاعزل باشد. برای اعطای وکالت در دفتر اسناد رسمی یا کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور حضور و امضای موکل (شوهر) کافی است و نیازی به حضور وکیل (زوجه) نیست.

راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

چگونه با داشتن حق طلاق می‌توان طلاق گرفت؟

در ابتدا باید دانست که داشتن وکالت طلاق به‌منزله‌ی بی‌نیازی از دادگاه نیست. برای ثبت هر نوع طلاقی وجود رأی دادگاه الزامی است، به‌عبارت دیگر هیچ دفتر رسمی طلاقی نمی‌تواند بدون رأی دادگاه اقدام به ثبت طلاق نماید.

وکیل باید دارای پروانه وکالت باشد :

زنی که وکالت حق طلاق از شوهر دارد ناگزیر باید برای شوهر وکیل رسمی دادگستری انتخاب نماید. با توجه به این که فقط وکیل دارای پروانه‌ی وکالت دادگستری می‌تواند به وکالت از دیگری در دادگاه‌ها اقدام نماید، زوجه برای اخذ طلاق باید با وکالتنامه‌ی طلاق، از میان وکلای رسمی دادگستری برای شوهر وکیل انتخاب نماید. خواسته رأی طلاقی که با وکالت طلاق در دادگستری اخذ می‌شود طلاق توافقی است .

دقت در کامل بودن وکالتنامه :

با عنایت به اینکه بر طبق قانون و شرع، حق طلاق با مرد است و طلاق از طرف زن با وجود مخالفت شوهر، دشوار و زمانبر است، داشتن حق طلاق برای زن امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. اما باید دقت داشت که وکالتنامه‌ی طلاق یا شروط وکالت ضمن عقد کامل باشد. بهتر است قبل از هر اقدامی در این خصوص با یک دفتر اسناد رسمی یا وکیل دادگستری در ارتباط باشید .

امکان سنگ اندازی وجود دارد :

متأسفانه بیشتر شروط وکالت طلاق‌ها ناقص و مجمل هستند و زوجه فقط به این دلخوش است که حق طلاق دارد. در حالی که در بیشتر موارد همین نقصان و اجمال موجب سنگ اندازی‌های فراوان برای او خواهد شد.

مواظب باشید کار به درازا نکشد :

مواردی چون نداشتن وکالت در اسقاط تجدیدنظر و فرجام‌خواهی موجب خواهد شد که پروسه‌ی طلاق به درازا بینجامد یا در صورت نبودن عبارت « وکالت در قبول بذل » در وکالتنامه به همراه میزان دقیق آن، ممکن است قاضی رأی طلاق را به دلیل نداشتن اختیار زوجه در قبول بذل صادر نکند یا ممکن است زوجه در نهایت مجبور به بخشش کامل حقوق مالی خود شود. اینها نمونه‌هایی از موارد کلیدی و تعیین‌کننده هستند .

آیا امکان درخواست طلاق اینترنتی وجود دارد؟ | دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج

بهترین وکیل مرد در کرج و مهرشهر

برای دسترسی به بهتری و معروف ترین در استان البرز از طریق راه های ارتباطی که در فوتر سایت گذاشته شده است، میتوانید با ما ارتباط برقرار کنید.

وضعیت مهریه و حضانت فرزندان در حق طلاق

حدود اختیارات وکالتنامه‌ی حق طلاق بسیار اهمیت دارد و همان حدود اختیارات است که مشخص می‌کند زوجه برای طلاق لازم است کل مهریه یا فقط مقدار کمی از آن را ببخشد، همچنین تعیین تکلیف حضانت فرزندان، نفقه و نحوه‌ی ملاقات آنها وابسته به وکالت زوجه است.

دادگاه سخت گیری از خود نشان میدهد :

این نکته را باید دانست که در صورتی که زوجه در مقام اخذ طلاق با حق طلاق، کل مهریه را بذل نکند دادگاه‌ها رویکردی سخت‌گیرانه به آن خواهند داشت. به این صورت که معمولا قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده‌ی طلاق توافقی با وکالت مع‌الواسطه‌ای که زوجه مهریه را هم می‌خواهد، حضور زوج را برای مشاوره یا جلسه‌ی دادگاه الزامی می‌کند.

سوالات متداول وکیل طلاق در کرج

در طلاق چه زمانی کار به درازا می کشد؟

مواردی چون نداشتن وکالت در اسقاط تجدیدنظر و فرجام‌خواهی موجب خواهد شد که پروسه‌ی طلاق به درازا بینجامد یا در صورت نبودن عبارت « وکالت در قبول بذل » در وکالتنامه به همراه میزان دقیق آن، ممکن است قاضی رأی طلاق را به دلیل نداشتن اختیار زوجه در قبول بذل صادر نکند یا ممکن است زوجه در نهایت مجبور به بخشش کامل حقوق مالی خود شود.

چگونه با داشتن حق طلاق می‌توان طلاق گرفت؟

در ابتدا باید دانست که داشتن وکالت طلاق به‌منزله‌ی بی‌نیازی از دادگاه نیست. برای ثبت هر نوع طلاقی وجود رأی دادگاه الزامی است، به‌عبارت دیگر هیچ دفتر رسمی طلاقی نمی‌تواند بدون رأی دادگاه اقدام به ثبت طلاق نماید.

مشاوره وکیل طلاق در کرج

تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)