با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

در ادامه ی اطلاع رسانی در مورد برگ سبز باید بگم که یک سری از برگ سبز ها هستند که به نام شخصی که شما قصد معامله دارید هست ولی خودرو لیزینگی است.

یعنی سند خودرو اصلاً به نام شخص فروشنده نیست ، قراردادِ اجاره به شرط تملیک است و در پایان اقساط ایشان با انتقال سند توسط لیزینگ مالک قانونی خودرو می شود.

که شرایطش به این صورت است :

در پایان اقساط به شرکت لیزینگ مراجعه کرده و شرکت لیزینگ در یک دفتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم سند رسمی انتقال به نام فرد دارنده ی پلاک می کند و برای اینکه شما خودرو را به نام خودتان معامله کنید ، لازم است شرکت لیزینگ یک نامه به اداره راهنمایی و رانندگی ارسال کرده و دستور مربوطه را نسبت  به فک رهن از پلاک صادر کند.

سپس شما اجازه دارید پلاک را به غیر واگذار کنید بعد دوباره لازم است که به شرکت لیزینگ مراجعه کنید تا در دفتر اسناد رسمی حضور پیدا کرده و اقدام به نقل و انتقال سند خودرو به نام شخص خریدار جدید کند اما لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های لیزینگ این امور را نپذیرفته و خودرو را دقیقاً به نام همان فردی که قرارداد دارند و خودرو را به او فروخته اند نقل و انتقال می کنند تا ایشان بعد از تعویض پلاک مجدد در مرحله ی بعدی خودش بتواند خودرو را به نام فرد جدیدی انتقال داده و نسبت به آن سند تنظیم کند.

در کل تمام هدف من این است که شما قبل از اینکه قرارداد خریداری یک خودرو را بین خودتان تنظیم کنید ابتدا مدارک را کامل ببینید ، مطالعه کنید شاید متوجه بشوید اصلاً در سند کمپانی این خودرو مالک فرد فروشنده ای که شما باهاش معامله می کنید نیست.

پس صرف داشتن برگ سبز و این که نام فرد در برگ سبز باشد نشان دهنده ی مالکیت خودرو نیست.

برگ سبز دلیل مالکیت نیست.

در نتیجه حتماً قبل از اینکه با شخصی قرارداد تنظیم کنید به این نکات توجه کنید زیرا بعد از اینکه وارد قرار داد شدید یا قرارداد نوشتید و بیانه رد و بدل کردید دیگر کار سخت می شود.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید : https://www.instagram.com/p/CJl3Q9-D0ZV/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید