با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

یک نکته ی بسیار مهم در رابطه با برگ سبز خودرو وجود دارد که خیلی هم محل بحث و اشتباه است مردم به دفاتر ما مراجعه می کنند و  از ما می پرسند که بالاخره این برگ سبز سند خودرو است ؟

خب اصلاً این سوال خودش اشتباه است زیرا قانون گذاری با مجلس است.

مجلس هر قانون جدیدی تعیین کند ظرف 15 روز در روزنامه های رسمی کشور اعلام شده و برای تمام افراد کشور ایران لازم الاجراست و این ادعا که از طرف برخی رسانه ها مبنی بر اینکه همین برگ سبز کفایت می کند و دیگر سند لازم نیست ادعایی خلاف مقررات است.

ولی عرض می کنم اگر قرار باشد دیگر برای نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و سند تنظیم نکنید تصمیم اش در مجلس گرفته خواهد شد ، اعلان عمومی می کنند و قانون جدیدی را به قوانین داخلی اضافه می کنند پس ما دفاتر اسناد رسمی به هیچ وجه تعیین کننده نیستیم.

حال متاسفانه برخی افراد به خاطر دلسوزی ای که به حال فروشنده می کنند یا از این بابت که دیگر خرج محضر تمام شد و نیازی به تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی نیست خوشحال اند و به فکر خودشان اند ، این سند را به نام خودشان نقل و انتقال نکرده و بعد از اینکه تعویض پلاک می کنند ، دچار دردسرهای فراوان می شوند.

به عنوان مثال :

اگر شما قصد گرفتن خسارت از بیمه را داشته باشید چون سند رسمی یا بنچاق دلیل مالکیت است نمی توانید ادعای خسارت کنید.

خدایی نکرده اگر فوتی اتفاق بیافتد خودرو جزء اموال متوفی نبوده چون فقط دارنده ی پلاک است.

اگر سرقتی اتفاق بیافتد و بخواهید اعلام سرقت بکنید هیچ مرجع قضائی ای از شما برگ سبز را نمی پذیرد.

یا اگر بخواهید سند را به نام فرد دیگری انتقال یا وکالت بلاعزل بدهید در دفتر اسناد رسمی دلیل مالکیت ندارید.

در کل برگ سبز دلیل مالکیت نیست.

باید تا زمانی که این قانون وجود دارد حتماً بعد از تعویض پلاک برای نقل و انتقال به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید تصمیم گیرنده هم که قوه ی مقننه است نه دفاتر اسناد رسمی.

دفاتر اسناد رسمی فقط اجرای قانون را بر عهده دارند پس نمی دانم حالا دیدگاهتان از سر دلسوزی است یا قصد صرفه جویی در هزینه هایتان را دارید ولی دچار دردسرهای فراوانی می شوید که من نمونه هایش را هر روز در دفترم مشاهده می کنم که باید بروند از طریق دادگاه دادخواست الزام به تنظیم سند بدهند که پروسه ی قضائی خاص خودش را دارد پس حتماً تا زمانی که این قانون حاکم است برای تنظیم سند نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید تا خیالتان برای همیشه راحت باشد.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید : https://www.instagram.com/p/CJjNgFtjWjM/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید