با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

چند سال پیش یکی از مشتری های من ملکی را به صورت وکالتی بنام شخصی انتقال داده بود ، اون شخص فوت کرده بود و ورثه اش دوباره بهش مراجعه کرده بودند که آقا بیا وکالت بده تا ما بتوانیم این ملک را بنام خودمان انتقال قطعی کنیم و ایشان هم از ورثه ی فرد متوفی گواهی استشهادیه انحصار وراثت دریافت نکرده بود که تعداد و نام ورثه کامل مشخص بشود ، فقط شناسنامه را دریافت و مشاهده کرده بود و در واقع برای مشخص شدن تعداد ورثه به اسامی که در شناسنامه بود دقت کرده و به نام افرادی که نامشان در شناسنامه وجود داشت سند وکالت تنظیم کرده بود ، حالا بعد از چند سال امروز به من مراجعه کرده بود و می گفت دادگاه احضارش کرده است.

چرا ؟!

چون یکی از فرزندان پسر فرد متوفی اصلاً نامش در شناسنامه قید نشده بوده و الان مدعی شده بود که چرا بدون اجازه سهم من را به برادران و خواهرانم به صورت وکالتی انتقال داده ای .

با وکالت ملک را سال ها پیش فروخته حالا دوباره وکالت مجدد داده و این گرفتاری برایش بوجود آمده.

پس اگر همچین موردی برایتان پیش آمد حتماً  گواهی استشهادیه انحصار وراثت را دریافت کنید سپس طبق گواهی استشهادیه انحصار وراثت به نام همه ی وراث شخص متوفی سند وکالت تنظیم کنید.

بهتر است که زمانی هم برای انجام مورد وکالت تعریف کنید تا به خاطر محدوده ی زمانی متعهد به انجام مورد وکالت باشند و هر چه سریعتر سند را انتقال قطعی بدهند تا از لیست اموال شما خارج بشود.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید:  https://www.instagram.com/p/CJYtbMgD3HW/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید