با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

وقتی که سند ابراء (بخشش مهریه) و یا وکالت در طلاق تنظیم می کنم چون طرفین بار اولشان است که در زندگی این کار را انجام می دهند نگرانی های طبیعی دارند و سوالاتی را مطرح می کنند از قبیل اینکه اگر بعداً برای مهریه ادعا کند یا اگر وکالت را بعداً باطل کرد چه می شود ؟

ببینید وقتی که سند ابراء (بخشش مهریه) تنظیم می شود ، چون ابراء سقوط دین است در واقع دینی وجود ندارد که برگردد.

در وکالت طلاق هم همینطور است وقتی عبارت بلاعزل قید می شود یک سری حق و حقوق سلب می شود و آقا دیگر نمی تواند یکطرفه اقدام به عزل وکیل بکند یعنی اگر عبارت درست قید بشود و مهریه هم از بین رفته باشد بعد از آن آقا نمی تواند برای وکالت در طلاق اقدام به عزل وکیل کند پس هیچ مشکلی پیش نمی آید.

ولی گاهاً دیده ام اشخاص بین خودشان در رابطه با مهریه در کاغذ های عادی متنی را انشاء کرده اند مثلاً عبارت این بوده که خانم اقرار به وصول مهریه نمود بعد پایین تر نوشته اند دیگر دین از بین رفت و بری و ذمه شد و خانم هیچگونه ادعایی ندارد !!!

خب بری ذمه شدن یعنی ابراء (بخشش مهریه) ، ابراء متضاد اقرار است و هر یک موضوعی متفاوت اند بالاخره یا دریافت کرده یا صرف نظر کرده کدامش ؟

بندرت سند رسمی هم دیده ام که این اشتباه در متن اش وجود داشته است.

که می توان به همچین سند رسمی ای خلل وارد کرده و ابطالش کنید.

در نتیجه اگر سند ابراء (بخشش مهریه) درست نوشته شده باشد دیگر دینی وجود ندارد که بشود آنرا برگرداند پس در عبارات حقوقی که استفاده می کنید حتماً به این موضوع دقت کنید که بعداً دچار دردسر نشوید.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید: https://www.instagram.com/p/CJT-YYXDD9f/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید