با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

برای افرادی که برای انجام وکالت در طلاق در ازای بخشش مهریه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند

دو فرض وجود دارد :

  1. برخی افراد با هم سر ناسازگاری داشته و دیگر تصمیم نهایی خود مبنی بر جدایی را گرفته اند ، برای این دسته از افراد دو سند وکالت در طلاق از جانب آقا به خانم و سند ابراء مهریه (صرف نظر کردن غیر قابل برگشت مهریه) از طرف خانم به آقا تنظیم و ثبت می شود.
  2. ولی بعضی اوقات در حین صحبت و مشاوره با زوجین متوجه می شوم که این دو نفر اصلاً قصد جدایی از هم را ندارند ولی چون خانم قصد گرفتن وکالت در طلاق از آقا را دارد ، می خواهد از مهریه اش صرف نظر کند که لازم است بدانید اگر قصد جدایی ندارید و می خواهید یک فرصت زندگی به هم بدهید که شاید بتوانید با هم ادامه دهید لازم نیست کل مهریه را در ازای دادن وکالت در طلاق ابراء کنید.

چرا ؟!

چون اگر خانم خانه دار است و قصد جدایی هم ندارید بهتر است کل مهریه را در ازای گرفتن وکالت در طلاق بخشش نکنید ، یعنی مهریه را کامل از بین نبرید (خانمی که استقلال مالی ندارد می تواند وکالت در طلاق مشروط به بخشش مهریه بگیرد ).

به عنوان مثال : فرض کنید خانم و آقا با هم ادامه زندگی دادند و به هم علاقه مند شدند و دیگر قصد جدایی و طلاق نداشته باشند اما ناگهان فوتی برای همسر اتفاق بیافتد خب مهریه هم که از بین رفته و بخشیده شده ، هیچ یک از اموال هم به اسم خانم نیست و همگی به وراثت رسیده اند خانم هم خانه دار است و هیچ منبع مالی مناسبی برای گذران زندگی ندارد دیگر مهریه ای هم ندارد که از طریق مهریه اش بتواند از اموال شوهرش توقیف و برداشت کند ، به همین خاطر اگر قصد ادامه زندگی را دارید توصیه من این است که مهریه را در ازای گرفتن وکالت در طلاق کامل از بین نبرید اگر نگران زیاد بودن مهریه اید می توانید مهریه را تعدیل اش کنید بالفرض اگر 500 عدد سکه است به تعداد مد نظراتان کم کنید و وکالت در طلاق مشروط به بخشش مهریه بگیرید یعنی شرط اجرا و فعال شدن وکالت این است که خانم هر وقت به شرایط مد نظرش نرسید و دیگر به جایی رسید که فکر می کند ادامه زندگی فایده ای ندارد گرفتن طلاق مشروط به بخشیدن باقیمانده مهریه باشد یعنی در همان روز که می خواهد امور مربوط به وکالت در طلاق را انجام بدهد در جلسه ی دادگاه مهریه باقیمانده را می بخشد و طلاق اش را می گیرد و وکالت اجرا می شود.

در نتیجه تمام حرف من این است ، اگر اصلاً قصد جدایی ندارید و قرار است ادامه ی زندگی بدهید ولی می خواهید از همسر خود وکالت در طلاق داشته باشید ، لازم نیست تمامی مهریه را ابراء کنید فقط لازم است وکالتی بگیرید که مشروط به بخشیدن مهریه باشد در این صورت مهریه خانم هم از بین نمی رود چون شاید با هم ادامه دادید و به هم علاقه مند شدید و سال ها با هم زندگی کردید و اصلاً از این وکالت هم استفاده نکردید حالا اگر بیم این رو دارید که مهریه خیلی زیاد است و ایجاد استرس و نگرانی می کند می توانید مهریه را تعدیل کنید.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید: https://www.instagram.com/p/CI6HTfdDcjl/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید