با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

به خاطر شرایط بیماری بوجود آمده در برخی مناطق کشور که وضعیت قرمز بوده فعالیت دفاتر به صورت زوج و فرد درآمده و کسانی که درخواست عدم حضور داشته اند برایشان سوال پیش آمده بود که روز مقرر تعطیل است پس چه باید کرد؟

ببینید عدم حضور چند نکته کلیدی دارد که باید به این نکات دقت کرد :

اولاً باید کلیه مدارک از سمت فروشنده با تاریخ معتبر در همان روزی که می خواهید گواهی عدم حضور بگیرید حاضر باشد به فرض اگر مهلت استعلام ثبتی که گرفته اید گذشته است دیگر فایده ای ندارد ، حالا اگر روز هایی تعطیل رسمی باشد یا توسط دولت تعطیل اعلام شوند باید فردای روز تعطیل ، اولین روز کاری اقدام به گرفتن گواهی عدم حضور کنید.

نکته اول :

صرفاً حضور فیزیکی به این معنا نیست که عدم حضور صادر خواهد شد عدم حضور یک اصطلاح عامیانه است ، شما حضور داشته باشید ولی اسناد و مدارکتان ناقص باشد عملاً فایده ای ندارد همینطور برای خریدار هم صدق می کند اگر باید بابت مانده ی بدهی تسویه حسابی انجام بدهد ، می تواند مانده ی بدهی اش را که باید تسویه قرار داد کند چک رمز دار گرفته و در روز مقرر در دفتر اسناد رسمی حاضر شود.

نکته دوم :

پایان وقت اداری گواهی عدم حضور صادر می شود چون لازم نیست کل تایم اداری را به این منظور که من از ساعت نه صبح اینجا بودم تا دو که حضور من اینجا ثابت بشود در دفتر اسناد رسمی حضور داشته باشید خب شما کل تایم اداری در دفترخانه حضور داشته باشید ولی چک را با خودتان نیاورده باشید و تسویه حساب نکنید فایده ای ندارد.

برخی اوقات نیز پیش می آید که در مبایعه نامه ها شماره ی محضر اشتباه قید شده یا اصلاً قید نشده در این موارد هم باید شخص با مراجعه به دفاتر الکترونیک قضائی اقدام به اخذ اظهارنامه نماید و یک دفتر اسناد رسمی را در اظهارنامه مشخص کرده و داخل اظهار نامه هم قید کند ظرف چند روز آینده من در این دفتر اسناد رسمی حاضر می شوم. بعد از چند روز اگر طرف حاضر نشد دوباره از طریق همان دفتر خدمات الکترونیک قضائی ادامه ی مسیر را پیگیری کند زیرا برای اظهار نامه دفاتر اسناد رسمی گواهی عدم حضور صادر نمی کنند چرا چون این دفتر اسناد رسمی با توافق طرفین تعیین نشده است به همین خاطر ما بخشنامه داریم و نمی توانیم روی اظهار نامه نسبت به شخصی که دفتراسناد رسمی را مشخص کرده گواهی عدم حضور صادر کنیم.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید: https://www.instagram.com/p/CINdsQ8DeuN/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید