با سلام خدمت بینندگان عزیز سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج

افراد برای تنظیم سند وکالت در طلاق به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند و نکات بسیار مهم وکالت در طلاق که حتما باید در متن وکالت ذکر شوند را نمی دانند و از بابت این موضوع نگران اند که این نگرانی آنها طبیعی است به هر حال با واژگان حقوقی آشناییت ندارند یا وکیلی  در کنارشان نیست و خودشان اقدام به تنظیم سند کرده اند.

و سوالاتی در این خصوص پرسیده می شود که چه کلماتی و عباراتی باید در متن وکالت قید بشود که دیگر راه های برگشت اش بسته شود و کاربرد داشته باشد.

در جواب به سوال بالا باید بگم که در متن حقوقی وکالتنامه عبارت مطلقه نمودن به هر نوع طلاق ، خلع ، مبارات و بائن و کلمه ی طلاق توافقی حتما باید قید بشود وکالت میتواند مشروط باشد میتواند مشروط نباشد یا مشروط به یک عملی باشد.

هنگامی که خانمی حقوقی را که دارد می بخشد یا به اصطلاح حقوقی اش بذل می کند باید این بخشش از طرف مرد قبول بشود ، کلمه ی قبول بذل باید حتما در متن وکالتنامه قید شود شرکت در جلسات مشاوره ، تنظیم دادخواست ، حق اسقاط تجدید نظر خواهی یعنی این که به رای اعتراض نکند ، شما این حق را از سمت ایشان دارید که حق اعتراض به رای بدوی را اسقاط کنید تا در خواست تجدید نظر نکند و این حق را به وکالت از طرف ایشان سلب می کنید.

اسقاط حق فرجام خواهی همینطور ، حق توکیل به غیر حتما باید داشته باشد اگر نداشته باشد شما نمی توانید وکیل بگیرید زمانی که قرار است صیغه ی طلاق جاری شود باید حتما وکالت داده بشود.

در خصوص مراجعه به دفتر ازدواج و طلاق و ثبت واقعه طلاق باید در اجرای صیغه ی طلاق هم در متن وکالت گنجانده بشود در حدود اختیارات متن وکالتنامه ، وکالت باید بلاعزل باشد شما یک قراردادی  با هم شفاهاً دارید که اینکار را می کنید ولی ترجیحاً اگر بتوانید مکتوب اش هم بکنید که خیلی خوب است چون عقد وکالت خودش یک عقد جائز است باید شما این عقد جائز یا وکالت را روی یک قراردادی که بر پایه ماده 10 قانون مدنی و لازم الاجراست روی آن سوار بشود که قابلیت فسخ یک طرفه نداشته باشد  و بلاعزل باشد و طرفین بتوانند با هم این قرارداد را از بین ببرند.

عبارات ساقط نمودن حق عزل وکیل ، حق ضم امین ، حق ضم وکیل ، حق عزل وکلای توکیلی باید قید گردد و اینکه بلاعزل بودن وکالت باید مدت داشته باشد وقتی که مدت نداشته باشد مبهم است و قابل ایراد است.

حال مدت چگونه می تواند داشته باشد ؟ به دو حالت یا بالفرض 2 سال 10 سال 50 سال هر چند سالی که تصمیم می گیرد و یا عبارت تا پایان انجام مورد وکالت.

نکته : خود وکالت لازم نیست مدت داشته باشد و بهتر است که نداشته باشد بلاعزل بودنش باید مدت بشرح فوق داشته باشد.

عبارت از خود سلب و ساقط نمود کفایت نمی کند جای ایراد دارد این عبارات را اگر در متون حقوقی بهش دقت کنید و لحاظ بشود ، این وکالتنامه در محاکم قبل اجراست و به صورت یک طرفه هم از طرف موکل و وکالت دهنده و زوج باشد قابل فسخ و عزل وکیل نیست.

اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک روبرو از اینستاگرام من مشاهده کنید : https://www.instagram.com/p/CHTZR6iBvOY/

ارادتمند شما سید محمد جواد بلندی

سردفتر دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۷ کرج

امتیاز دهید