اگر می خواهید در مورد شرایط حضانت فرزندان در دفترخانه اسناد رسمی، حضانت فرزندان در طلاق، حضانت فرزندان در طلاق توافقی، حضانت فرزند قبل از طلاق، حضانت فرزندان نامشروع، حضانت فرزندان بعد از فوت پدر و سایر این موارد، اطلاعات کافی کسب کنید؛ کافیست با کارشناسان حقوقی ما در دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج در ارتباط باشید.

مشاورین ما همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

حضانت فرزندان چگونه است؟

طبق قانون، حضانت فرزندان تا رسیدن فرزند به سن بلوغ یعنی دختر در 9 سالگی و پسر در ۱۵ سالگی، به عهده والدین می باشد. در حقیقت سنین گفته شده در قانون به عنوان سن حضانت در نظر گرفته می شود.

در شرایطی هر یک از پدر و مادر می‌توانند به نفع دیگری از حق حضانت خود صرف نظر نمایند. هر قراردادی که پیرامون این مسئله در بین والدین منعقد گردد، اگر مصلحت طفل را خدشه دار ننماید، معتبر است.

حضانت از فرزندان در دفتر خانه اسناد رسمی کرج

بیشتر بخوانید: وکالت در سرپرستی و حضانت فرزند

بیشتر بخوانید: قانون درباره ی حضانت فرزندان چه می گوید؟

حضانت فرزندان در زمان طلاق

حضانت فرزندان در زمان طلاق بدین صورت است که پس از طلاق، تا سن ۷ سالگی دختر و پسر حضانت فرزندان بر عهده مادر است و پس از سن ۷ سالگی حضانت فرزندان بر عهده پدر خواهد بود.

لازم به ذکر است که اگر پدر دچار اعتیاد بوده و یا طبق نظر دادگاه شرایط لازم برای حضانت فرزندان را نداشته باشد، حضانت حتی پس از سن هفت سالگی نیز به مادر واگذار می‌شود.

شرایط مذکور تا سن بلوغ فرزندان معتبر بوده و پس از آن خود فرزند می تواند انتخاب کند که میخواهد با پدر و یا مادر خود زندگی نماید.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی

در حالت کلی طبق ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده، تصمیم گیری در مورد حضانت فرزندان در هر یک از انواع طلاق، بر عهده دادگاه میباشد.

در صورتی که زوج و زوجه به دنبال حضانت فرزندان در طلاق توافقی هستند، اگر دختر کمتر از ۹ سال و پسر کمتر از ۱۵ سال داشته باشد؛ پدر و مادر باید در مورد حق حضانت فرزندان و سایر حقوق فرزندان مانند میزان ملاقات ایشان با پدر و مادر، پرداخت نفقه و میزان آن، و سایر شرایط با یکدیگر توافق نمایند.

حضانت فرزندان در دفترخانه اسناد رسمی کرج

مسئله مهم دیگری که در ارتباط با حضانت فرزندان مطرح می گردد، حضانت بعد از مرگ پدر می باشد.

طبق مفاد قانونی، اگر یکی از والدین فوت کند، حضانت فرزند بر عهده والد دیگر خواهد بود. البته حضانت فرزند بعد از مرگ پدر در صورتی به مادر داده می شود که دادگاه او را دارای شرایط لازم برای حضانت فرزند بداند.
اگر هم پدر و هم مادر کودک فوت کنند، حضانت فرزندان بر عهده جد پدری است. اگر جد پدری نیز فوت کرده باشد، نزدیکترین خویشاوندان به ترتیب ارث آنها، حضانت را عهده دار خواهند بود.

اگرهرگونه سوالی در ارتباط با حضانت فرزندان در دفترخانه اسناد رسمی کرج از جمله حضانت فرزندان در طلاق حضانت فرزندان در طلاق توافقی حضانت فرزندان قبل از طلاق حضانت فرزندان نامشروع حضانت فرزندان بعد از فوت پدر دارید کارشناسان ما در دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

  • مشاوره رایگان: 09362239888
  • تلفن ثابت: 34207225-026

پانوشت: حضانت فرزندان در دفترخانه اسناد رسمی کرج، حضانت فرزندان در طلاق، حضانت فرزندان در طلاق توافقی

3.2/5 - (62 امتیاز)