حق طلاق زن در دفتر خانه اسناد رسمی کرج یکی از وظایف ما در دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج می باشد. در صورتی که تصمیم به اعطای حق طلاق زن در ازدواج موقت، حق طلاق زن و مهریه، اعطای وکالت طلاق به زوجه، و سایر این گونه موارد دارید؛ کافیست با ما در دفترخانه اسناد رسمی ۱۱۷ کرج در ارتباط باشید.

کارشناسان خبره حقوقی ما و وکلای پایه یک دادگستری مشغول به کار در دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج، انواع موارد حق طلاق زن در ازدواج موقت، گرفتن مهریه، وکالت طلاق بلا عزل، وکالت طلاق به زوجه، وکالت طلاق مشروط و سایر موارد را برای شما انجام می دهند.

حق طلاق زنان

با توجه به ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، اصولاً مرد حق طلاق دارد. با این وجود تدابیری اندیشه شده است که این امکان را می دهد که مرد اجرای این حق قانونی را به همسرش یا به دیگر فرد دیگری به صورت وکالت اعطا کند.

منظور از حق طلاق زن همین مسئله می باشد. در ارتباط با حق طلاق زن در دفتر خانه اسناد رسمی کرج، لازم به ذکر است که اگر مرد به زن برای طلاق، وکالت نامه بلاعزل داده باشد، با این وجود مرد هنوز هم حق طلاق داشته و می تواند برای طلاق اقدام کند.

حق طلاق زن در دفترخانه اسناد رسمی کرج

بیشتر بخوانید: وکالت طلاق مشروط به بخشش مهریه و حقوق مالی

بیشتر بخوانید: شروط 12 گانه ایی که به زن حق طلاق میدهد

حق طلاق زن و گرفتن مهریه

هنگامی که سخن از حق طلاق زن به میان می آید، نکته ای که جلب توجه میکند این است که آیا در این شرایط مهریه تعلق میگیرد یا خیر. پاسخ این سوال آن است که حق طلاق زن و امکان گرفتن مهریه آن در این صورت بستگی به حدود اختیارات وکیل به هنگام وکالت زن در طلاق دارد.

اگر وکالت برای طلاق به هنگام عقد نکاح قید شده باشد مرد نمی‌تواند آن را عزل کند.

در ارتباط با حق طلاق زن در دفترخانه اسناد رسمی کرج، آنچه که بسیار مهم است این است که حدود اختیارات زن در این شرایط چیست. این امکان برای مرد وجود دارد که به هنگام اعطای حق طلاق به زن در وکالتنامه ذکر کند که طلاق در قبال تمام مهریه است و یا خیر.

حق طلاق زن در دفترخانه اسناد رسمی کرج

بسیاری از زنان به دنبال دانستن شرایط حق طلاق زن و گرفتن مهریه و حق طلاق زن در اسلام و حق طلاق زن در اهل سنت هستند. ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا زن نیز می تواند وکالت طلاق را به شوهر خود بدهد؟ پاسخ این است که بلی این نیز امکانپذیر است، ولی بسیار کمتر از شرایط حق طلاق زن دیده می شود.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید، اطلاعات تماس:

  • مشاوره رایگان: 09362239888
  • تلفن ثابت: 34207225-026

حق طلاق زن در اسلام

در اسلام عقد نکاح بدون تعیین مهریه امکان پذیر نیست. تمامی فقها این مسئله را می پذیرند که در شرع سلام، حق طلاق به شوهر اختصاص دارد؛ با این وجود اسلام به طور مطلق این حق را به شوهر نداده بلکه برای زن نیز انتخاباتی را در نظر گرفته است.

دلیل اینکه در اسلام این گونه در نظر گرفته شده است، این است که در مردان عقلانیت و عاقبت اندیشی و در زنان عواطف و احساسات غلبه کننده هستند.

پانوشت: حق طلاق زن در دفترخانه اسناد رسمی کرج، گرفتن حق طلاق،گرفتن حق طلاق و مهریه

3.1/5 - (54 امتیاز)