تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی ۱۱۷ کرج صورت می گیرد.

اگر به وکالت طلاق توافقی، وکالت طلاق برای زن، وکالت طلاق بلاعزل، وکالت طلاق مشروط، وکالت طلاق بلاعزل و سایر موارد این چنین نیازمندید؛ کافیست با ما در دفترخانه اسناد رسمی ۱۱۷ کرج در ارتباط باشید.

نحوه تنظیم وکالت طلاق

در حالت کلی به دو روش می توان وکالت طلاق برای زن را انجام داد. وکالت طلاق برای زن را می توان هم به صورت شرط ضمن عقد به هنگام نکاح ذکر کرده و در سند ازدواج وارد کرد. حالت دوم تنظیم وکالت طلاق برای زن از طریق دفترخانه اسناد رسمی می باشد.
در صورتی که وکالت طلاق به زن به عنوان شرط ضمن عقد به هنگام نکاح در نظر گرفته شده باشد؛ مرد نمی تواند وکیل خود یعنی زن را از این کار عزل کند. اما در صورتیکه تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی انجام شده باشد، چه این وکالت طلاق به زن داده شده باشد و چه به فرد دیگری؛ مرد میتواند آن را عزل کند.
البته در حالتی که وکالت طلاق بصورت بلاعزل باشد یعنی مرد حق عزل را از خود سلب کرده باشد حق  عزل از مرد یا بعبارتی از کسی که وکالت داده گرفته می شود.

وکالت طلاق برای زن

هنگامی که مرد وکالت حق طلاق را به زن عطا می‌کند، به معنای آن نیست که مرد دیگر نمی تواند برای جدایی از همسرش پیش قدم شود. در حقیقت هنگامی که مرد وکالت طلاق را به زوجه اعطا می‌کند، حق طلاق را اعطا نکرده بلکه تنها وکالت برای طلاق را اعطا می نماید.
زمانی که مردی خارج از کشور زندگی میکند، میتواند وکالت طلاق مشروط را به فردی به جز همسرش واگذار کند. برای مثال مرد می تواند وکالت نامه را در سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت خود تنظیم کرده و به موکل خود در ایران وکالت طلاق برای زن را اعطا نماید.

بیشتر بخوانید: وکالت در طلاق بصورت مشروط امکان پذیر است ؟

بیشتر بخوانید: وکالت طلاق مشروط به بخشش مهریه و حقوق مالی

تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی کرج
تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی کرج

مواردی همچون وکالت طلاق به زن، وکالت طلاق توافقی، وکالت طلاق به زوجه، وکالت طلاق بلاعزل، وکالت طلاق مشروط، وکالت طلاق زن به مرد و سایر این گونه موارد در دفتر خانه اسناد رسمی 117 کرج صورت میگیرد.
اگر تصمیم به تنظیم وکالت طلاق و اعطای وکالت طلاق به زوجه دارید، کافیست با ما در دفترخانه اسناد رسمی ۱۱۷ کرج در ارتباط باشید.

  • مشاوره : 09362239888
  • تلفن ثابت: 34207225-026

لازم به ذکر است که مدارکی که پس از تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی کرج، جهت شروع طلاق نیاز دارید؛ عبارتند از: سند ازدواج، کپی کارت ملی زوجه، کپی شناسنامه زوج، رونوشت شناسنامه زوجه (در صورت نبود سند ازدواج)، و اصل وکالتنامه محضری طلاق.

بیشتر بخوانید: حق طلاق زن – وکالت زن در طلاق

وکالت طلاق به زوجه

امروزه اصطلاح حق طلاق زوجه یا حق طلاق زن، را بین عموم مردم به وفور می‌شنویم. هنگامی که سخن از حق طلاق زن به میان می‌آید، منظور از این عبارت همان وکالت طلاق به زوجه یا وکالت طلاق برای زن است.
تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی کرج بایستی به گونه ای صورت گیرد که متن این وکالت طلاق کامل باشد. متاسفانه امروزه مواردی دیده می‌شوند که تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی ناقص صورت گرفته؛ که این مسئله باعث می‌شود که در آینده زوجین به مشکل بر بخورند. از این رو پیشنهاد ما در دفتر خانه اسناد رسمی 117 کرج به شما این است که اگر تصمیم به تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی کرج دارید؛ بهتر است برای این منظور با یک وکیل مجرب در ارتباط باشید.

پانوشت: تنظیم وکالت طلاق در دفترخانه اسناد رسمی کرج، داد وکالت طلاق به زن، نحوه ی تنظیم وکالت طلاق

2.6/5 - (30 امتیاز)