نقل و انتقال سند ملک در دفترخانه اسناد رسمی 117 کرج صورت می‌گیرد. در این دفتر اسناد رسمی در آزادگان کرج، انواع خدمات مرتبط با نقل و انتقال سند ملک، انتقال سند ملک بدون کد رهگیری، انتقال سند ملکی در شهر دیگر، انتقال سند ملکی به همسر، انتقال سند ملک وکالتی، انتقال سند ملک رهنی، انتقال سند ملک وقفی، انتقال سند ملک وامدار و انتقال سند ملک ورثه ای را ارائه می‌دهیم.

مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند ملکی

پس از اینکه خانه را دیده و آن را به عنوان خانه دلخواه خود انتخاب کردید، مرحله بعدی سند زدن خانه می باشد. اگر خانه ای که انتخاب کرده اید برای فرد دیگری باشد، برای سند زدن نیاز به نقل و انتقال سند ملک دارید.
مدارکی که برای نقل و انتقال سند ملک در دفترخانه نیاز دارید عبارتند از:

اصل و کپی سند مالکیت خانه
اصل و کپی وکالت نامه
اصل و کپی پایان کار ساختمان یا عدم خلافی شهرداری یا نامه بازدید و تاییدیه شهرداری
اصل و کپی بنچاق
کپی شناسنامه و کپی کارت ملی خریدار و فروشنده
سایر مدارکی که گاهی اوقات بایستی به همراه داشته باشید؛ مانند اصل و کپی حصر وراثت، اصل و کپی فرم مالیات بر ارث و صورت مجلس تفکیکی آپارتمان.

نقل و انتقال سند ملک در دفترخانه

بشتر بخوانید: خسارت از نظر حقوقی به چه معنی است و انواع آن کدام است؟

بیشتر بخوانید: وکالت اموال برای بعد از فوت چگونه است؟

مراحل انتقال سند ملک

جهت انتقال سند ملکی بایستی مراحلی را طی کنید. این مراحل عبارتند از:
تنظیم قولنامه یا مبایعه نامه
دریافت کد رهگیری از بنگاه معاملات ملکی
مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی
استعلام از شهرداری و دارایی
مراجعه به اداره بیمه
مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی
همانگونه که گفته شد یکی از مراحل نقل و انتقال سند ملک، در دفترخانه اسناد رسمی است. فروشنده جهت انتقال سند ملک بایستی شناسنامه و اصل سند ملک را در دست داشته و به دفترخانه اسناد رسمی مانند دفتر اسناد رسمی 117 کرج مراجعه کند. لازم به ذکر است که جهت ادامه مراحل نقل و انتقال سند ملک در دفترخانه، نیازی نیست که خریدار در دفترخانه حضور پیدا کند.

بیشتر بخوانید: هزینه سند زدن ملک چطور حساب می شود؟

انتقال سند ملک وکالتی

هنگامی که فروشنده اصلی شخص یا اشخاص دیگری را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده و سند را به نام وی زده باشد، سند ملکی وکالتی میشود. هنگامی که این گونه سند ها به فرد دیگری انتقال داده می‌شوند، به این کار نقل و انتقال سند ملک وکالتی گفته میشود.
در صورتی که تمایل به انتقال سند ملکی وکالتی دارید در نظر داشته باشید که بایستی وکالت افراد به صورت محضری و رسمی ثبت شده باشد.

نقل و انتقال سند ملک رهنی

گاهی اوقات بانک ها برای خرید خانه به افراد وام ارائه می‌دهند و به جای آن از سند ملک ایشان به عنوان وثیقه استفاده می کنند. در صورتی که چنین سندی را بخواهد انتقال دهید، به این کار انتقال سند ملکی رهنی گفته می‌شود.
جهت انتقال سند ملک رهنی بایستی فروشنده و خریدار به بانک مربوطه مراجعه کرده و فرمهای مربوطه را تکمیل کنند. جهت آگاهی نسبت به سایر مراحل انتقال سند ملک رهنی، کافیست با مشاورین ما در دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان: 09362239888

تلفن ثابت: 34207225-026

پانوشت: نقل و انتقال سند ملک در دفترخانه، مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند ملکی، دفتر اسناد رسمی در کرج

3.2/5 - (63 امتیاز)