تنظیم قرارداد فروش ملک، نکات مختلفی را شامل می‌شود. درصورتی که به تک تک این نکات به هنگام تنظیم قرارداد فروش زمین،آپارتمان و قرارداد خرید ملک توجه کنید؛ از به وجود آمدن مشکلات احتمالی در آینده به خوبی پیشگیری می نمایید.
دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج مفتخر است که انواع خدمات تنظیم قرارداد فروش ملک، تنظیم قرارداد فروش آپارتمان، تنظیم قرارداد فروش زمین و تنظیم قرارداد خرید ملک را برای شما ارائه می دهد.

قرارداد فروش ملک

امروزه شاهد مهاجرت روز افزون افراد به شهرهای بزرگ هستیم. توجه به این مسئله نشان می دهد که خرید و فروش انواع ملک، زمین و آپارتمان نیز نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. آگاهی نسبت به نحوه تنظیم قرارداد  اهمیت بالایی دارد؛ چرا که یکی از با اهمیت ترین مسائل به خصوص برای مهاجرین این است که ملکی خوب و معتبر با سند منطبق با الزامات شهرداری را خریداری کنند. این کار میسر نمی شود مگر با تنظیم قرارداد فروش با رعایت تمامی مفاد قانونی و حقوقی.

تنظیم قرارداد فروش ملک

بیشتر بخوانید: مدارک لازم جهت تنظیم سند اجاره نامه

بیشتر بخوانید: انواع روش های وصول مطالبات از نظر قانونی

بیشتر بخوانید: ۳۰ نکته در نحوه تنظیم قرارداد خرید ملک

نکات مهم تنظیم قرارداد فروش ملک

اگر تصمیم دارید به تنظیم قرارداد فروش یا خرید ملک اقدام کنید، بایستی نسبت به رعایت چند نکته سخت گیری نشان دهید. رعایت نکات زیر باعث می شود تا قرارداد شما معتبر بوده و خیالتان از بابت آینده آن راحت باشد.

در ادامه نکات مهم را به اختصار ذکر می نماییم.

1- پیش‌نویس قرارداد: به خاطر داشته باشید که همواره برای قرارداد خود ابتدا یک پیش‌نویس تهیه کنید و پس از این که پیش نویس به تایید یک حقوقدان رسید، نسخه اصلی تنظیم قرارداد فروش ملک را انجام دهید.

2- امضا: به هنگام تنظیم قرارداد، همواره به خاطر داشته باشید که کاربن ها را به گونه ای قرار دهید که امضا به صورت کامل ثبت شود. همچنین اثر انگشت را نیز با استامپی سالم ثبت کنید.

3- بررسی حقوقی قرارداد: تنظیم قرارداد فروش یا خرید ملک بایستی لزوماً تحت نظر یک حقوقدان صورت گیرد و یا این که پیش از امضا حتماً به تایید یک فرد حقوقدان برسد.

4- میزان مالکیت هر یک از فروشندگان: اگر میزان مالکیت فروشندگان متفاوت است، فراموش نکنید که به هنگام تنظیم قرارداد فروش ملک، میزان مالکیت هر کدام به تفکیک ذکر گردد.
نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که بایستی به آن توجه شود. در صورتی که تمایل دارید نسبت به تمامی نکات مهم اطلاع کسب کنید، کافیست با کارشناسان حقوقی ما در دفتر اسناد رسمی 117 کرج در ارتباط باشید.

  • مشاوره: 09362239888
  • تلفن: 34207225-026

تنظیم قرارداد فروش ملک

قرارداد فروش ملک یا به عبارت دیگر قراردادی که با عنوان بیع نامه توسط بنگاه های معاملات املاک تنظیم می گردد؛ قراردادی است که عادی بوده و افرادی که هر چند حقوقی نیستند به تنظیم آن می پردازند. از این رو توصیه ما به شما این است که به هنگام تنظیم قرارداد فروش ملک، حتی الامکان قرارداد را به نظر یک فرد حقوقدان برسانید تا از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری نمایید.

پانوشت: تنظیم قرارداد فروش ملک، دفتر اسناد رسمی کرج، نکات تنظیم قرارداد فروش ملک در کرج

3/5 - (53 امتیاز)