تفکیک ملک در کرج به این معنی است که مال غیر منقول مانند زمین به قطعه های کوچکتری تقسیم شود. برای انکه تفکیک صورت گیرد، نیازی نیست که حتماً قطعات تقسیم شده مساحت یکسان داشته باشند؛ بلکه می‌توان آن رابه قطعاتی با مساحت متفاوت تقسیم کرد. با این حال در بعضی از شهرها مانند تهران، شهرداری محدودیت‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

در این مقاله از سری مقالات وب سایت دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج به مقوله تفکیک ملک در شهرها می پردازیم.

فرق تفکیک و افراز

تفکیک ملک می تواند در ملکی که بین دو یا چند نفر مشاع است و یا تمامی ششدانگ آن متعلق به یک نفر واحد است صورت گیرد؛ این در حالی است که افراز تنها در حالی صورت می‌گیرد که ملک به صورت مشاعی متعلق به دو یا چند نفر باشد.
هنگامی که تفکیک ملک صورت می گیرد حالت مشاعی و شرکایی آن همواره ثابت مانده و از بین نمی رود؛ ولی هنگامی که افراز انجام می‌شود، آن فردی که سهم خود را از ملک جدا کرده دیگر اشتراک ندارد.
این دو مورد اشاره شده، از تفاوت‌های تفکیک ملک و افراز بود. در صورتی که تمایل دارید نسبت به تفکیک ملک در کرج و در سایر شهرها اطلاعات بیشتری کسب کنید، کافیست با ما در دفتر اسناد رسمی 117 کرج در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: ابطال سند مالکیت به چه شکل ممکن است؟

بیشتر بخوانید: ابطال و فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

تفکیک ملک در کرج

بیشتر بخوانید: تفکیک ملک به چه معناست و چه تفاوتی با افراز دارد؟

مراحل تفکیک ملک

در صورتی که تمایل به تفکیک ملک مشاع، تفکیک ملک ارثی، تفکیک ملک تجاری، تفکیک ملک مسکونی، تفکیک ملک اوقافی و تفکیک ملک در رهن بانک دارید، بایستی ابتدا به صورت حضوری با یک وکیل متخصص مشاوره کرده و مسئله را با وی مطرح کنید.
وکیل متخصص در امور ملکی مراحل صورت مجلس تفکیکی را برای شما انجام خواهد داد.با کارشناسان مجرب ما در دفتر اسناد رسمی ۱۱۷ کرج در تماس باشید.

  • مشاوره رایگان: 09362239888

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز تفکیک ملک عبارتند از مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی و گواهی پایان کار ساختمان و اسناد مالکیت.

تفکیک ملک در کرج

هنگامی که هر کدام از شرکا یا همه آنها که در سند یک ملک سهیم هستند، تصمیم بگیرند که سند را به صورت مجزا دربیاورند، تفکیک ملک مشاعی صورت می گیرد.
در صورتی تفکیک ملک قابل انجام است که مراحل ثبتی آن خاتمه یافته باشد. همچنین اگر آن ملک بیش از یک مالک داشته باشد، جهت تفکیک بایستی همه مالکین دارای اتفاق نظر باشند.
تفکیک ملک در کرج و سایر شهرها مراحلی دارد که در صورتی که تمایل به انجام این کار را دارید بایستی با این مراحل آشنا باشید. اگر تصمیم به تفکیک ملک مشاعی، تفکیک ملک ارثی، تفکیک ملک تجاری، تفکیک ملک مسکونی، تفکیک ملک اوقافی، تفکیک ملک شهرداری و تفکیک ملک در رهن بانک را دارید؛ برای آگاهی نسبت به مراحل انجام این کار دفتر اسناد رسمی 117 کرج آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد.

پانوشت: تفکیک ملک در کرج، دفتر اسناد رسمی کرج، مراحل تفکیک ملک،فرق تفکیک و افراز

3/5 - (61 امتیاز)